Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ominstallation av datorn
-
AuthorPosts
-
Hej jag har installerat om Windows XP på min dator och allt har funkat perfekt tills nu när jag ska synkronisera min iPhone.
Den försöker ta bort program jag köpt på Appstore, och då har jag ändå valt att den ska överföra.Någon som har nåt tips på hur jag smidigast för över programmen från iPhone till dator utan att det tas bort, för hur jag än gör i Itunes så står det i infofältet “Tar bort
“. Kan du förklara lite tydligare tror du? Är det direkt när du pluggar in din iPhone till datorn som detta händer?
Så som jag tror du menar så testa att koppla in din iPhone till datorn tryck på din iPhone och välj fliken Program. Om du nu har några program i iTunes som du vill föra över till din iPhone så klicka i dom programmen och välj Utför. Har du inga program i iTunes men du har på din iPhone så tryck på Synkronisera.
Nu kommer det förmodligen komma upp en ruta där det står något i stil med “Du har köpt program på din iPhone som inte finns i din iTuneskundvagn” eller liknande. Då har du två alternativ, det jag tror du vill göra så skall du trycka på Överför.
Är det såhär du menade? Annars så förklara lite nogrannare så kanske jag kan hjälpa dig.
Nu har jag inte installerat om min dator sedan jag köpte min iPhone men känner igen problematiken med spel till min gamla iPod.
Då fick man “authoriza” datorn efter en ominstallation i iTunes eftersom den tror att det är en ny dator. Med ipodspel kunde man authoriza 5 datorer (ominstallationer) totalt har jag för mig.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.