Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ominstallerat itunes
-
AuthorPosts
-
Hej,
Har blivit tvungen att installera om itunes. Problemet som följer blir då att alla mina hämtade program ej längre finns kvar i lista, således kan jag inte synka om med telefonen igen, då försvinner de program jag redan installerat från telefonen. Har jag rätt? Vad gör jag? Kan jag hämta om program jag redan köpt på något vis?Tack på förhand
/e
Nej du har fel.
Givetvis kopieras dom tillbaka till itunes (eftersom du köpt dom via appstore). Se bara till att autorisera ditt konto i itunes först. Itunes kommer fråga dig sen när du synkar om du vill kopiera in allt till itunes eller hur du nu vill göra!
@kakan77 44084 wrote:
Hej,
Har blivit tvungen att installera om itunes. Problemet som följer blir då att alla mina hämtade program ej längre finns kvar i lista, således kan jag inte synka om med telefonen igen, då försvinner de program jag redan installerat från telefonen. Har jag rätt? Vad gör jag? Kan jag hämta om program jag redan köpt på något vis?Tack på förhand
/e
Efter en av-/ominstallation av iTunes skall dina program lämnas orörda på disken, var beror på vilket OS du kör så försök först att söka efter filer med filändelse .IPA (i XP tror jag de ligger de i C:Documents and SettingsUSERNAMEMy DocumentsMy MusiciTunesiTunes MusicMobile Applications)
Dubbelklickar du på dem så öppnas de i Itunes och hamnar i ditt programbibliotek och allt skall förhoppningsvis vara frid och fröjd igen.
Skulle de mot förmodan vara borta kan du alltid ladda ned dem från AppStore igen, du får då ett meddelande om att du redan betalat för Appen och att du kan ladda ned den igen gratis.
aha okey då förstår jag. tack.
problemet är nu att jag formaterat om c: vilket gör att dessa filer är borta.
så, trycker jag på “buy app” i appstore så får jag ända hem den gratis?
@kakan77 44090 wrote:
aha okey då förstår jag. tack.
problemet är nu att jag formaterat om c: vilket gör att dessa filer är borta.
så, trycker jag på “buy app” i appstore så får jag ända hem den gratis?
miche’s tips är ju det mest smidiga så testa det först men var aktsam för har du inte gjort grundarbetet rätt med auktoriseringen av ditt konto så ryker IPA-filerna all världens väg och då blir det till att ladda hem allt manuellt från AppStore… 😮
förstår inte riktigt vad som menas med “autorisera ditt konto” men jag förstår principen.
som det ser ut nu när jag trycker på synka så kommer det upp en varning om att “all data på telefonen kommer att ersättas med den data som finns i ituneskatalogen”. men eftersom denna är tom så antar jag att alla installerade program på telefonen raderas? :S
ber om ursäkt men jag är rätt grön på iphone, därav “dumma” frågor..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.