Omstart vid samtal

Viewing 34 posts - 1 through 34 (of 34 total)
  • Author
    Member
    Post count: 25

Har en 3gs och jb 4.01.
    Så fort jag pratar i mobilen längre än någon minut så startar den om. Så gjorde den inte med 3.12…

Någon annan med samma problem, eller någon lösning?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

tele2?

cronberg
    Member

@iPhoneReservdelar.se 73856 wrote:

tele2?

Jepp, Tele2.
    Är dock inte den klassiska att samtalet bryts, utan nu är det att mobilen startar om helt…

iPhoneReservdelar.se
    Member

du får nog blåsa om telefonen, installera 4.0.1 via itunes, sen jailbrakeme.com sen ultrasn0w.
    Sätt i tele2 kort och sätt upp telefonen som ny telefon så kommer den ladda ner inställningar för tele2.

Smisken
    Member
    Post count: 130

@cronberg 73862 wrote:

Jepp, Tele2.
    Är dock inte den klassiska att samtalet bryts, utan nu är det att mobilen startar om helt…

Hehe har precis samma problem har jailbreakat och upplåst med snowbreeze samt tele2 och den startar om vid samtal samt att ibland kan man inte ringa till mig!

Gjorde en ominstallation men samma skit trots att jag inte installera mobilsubstrate eller nått från cydia.

iPhoneReservdelar.se
    Member

@smisken
    satte du upp telefonen som ny i itunes ?
    Hämtade den öperatörsinställningar för tele2 ?

Smisken
    Member

@iPhoneReservdelar.se 73885 wrote:

@smisken
    satte du upp telefonen som ny i itunes ?
    Hämtade den öperatörsinställningar för tele2 ?

Jajjamen fick nya operatörsinställningar när jag gick inte under fliken “om” på telefonen om det är det du menar?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Yes, ska stå tele2

Smisken
    Member

@iPhoneReservdelar.se 73888 wrote:

Yes, ska stå tele2

Jajjamen det gör det, jag har en 3gs kör iOS4.0 omgjord med snowbreeze och tele2 , har gjort om allt men den startar om ibland under samtal ändå. Fattar inte problemet asså, har inte uppdaterat nått via cydia eller installerat nått men upplever samma problem ändå konstigt nog.

iPhoneReservdelar.se
    Member

prova med ren 4.01 och jailbrakeme.com, det kan vara nåt i snowbreeze som ställer till det

Smisken
    Member

@iPhoneReservdelar.se 73897 wrote:

prova med ren 4.01 och jailbrakeme.com, det kan vara nåt i snowbreeze som ställer till det

Skulle gärna gjort det, men problemet är att min lur är köpt i USA och låst, så kan ju inte aktivera den så lätt då. I snowbreeze kör man ju hacktivated så lätt. Annars skulle jag bara uppdaterat till senaste sen jailbreakat och låst upp det om det hade funkat.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Smisken
    Member

@iPhoneReservdelar.se 73930 wrote:

Phonebook Card 🙂

Men helt seriöst kan jag aktivera den med det kortet 100% sedan uppdatera till 4.0.1 köra jailbreak och ultrasnow???

På min usa lur, hur är det med olika bootroom åsså spelar d någon roll längre eller d funkar ändå?

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det funkar med alla på ios4.0 och 4.01 vet ej vad apple kan hitta på i framtiden men den funkar 100% idag

MEk
    Member
    Post count: 1

Verkar som att det är rätt många som har problem med att telefonen startar om under samtal.
    Problem verkar uppkommit efter uppgradering till 0s4. Ser inte ut som någon har hittat någon lösning på detta ännu. 🙁

Kolla på följande tråd:
    Apple – Support – Discussions – iOS4 update – now iPhone now reboots …

Smisken
    Member

@mek 74361 wrote:

Verkar som att det är rätt många som har problem med att telefonen startar om under samtal.
    Problem verkar uppkommit efter uppgradering till 0s4. Ser inte ut som någon har hittat någon lösning på detta ännu. 🙁

Kolla på följande tråd:
    Apple – Support – Discussions – iOS4 update – now iPhone now reboots …

Detta är ju ett stort problem ju för dem som likt mig har en lur som startar om hela tiden vid samtal! Nu får dem fan ta och fixa problemet asså,

cronberg
    Member

Ingen som vet något nytt i denna frågan?

Smisken
    Member

@cronberg 75075 wrote:

Nej tyvärr, jag hoppas på en kommande uppdatering av os som kanske kan lösa problemet detta är ju skit!

Smisken
    Member

@smisken 75076 wrote:

Nej tyvärr, jag hoppas på en kommande uppdatering av os som kanske kan lösa problemet detta är ju skit!

Detta suger fett jag kan inte sälja min iphone som startar om vid samtal! Vill ju heller inte lägga in 3.x igen vad händer.

cronberg
    Member

Smisken
    Member

@cronberg 77552 wrote:

Nej tyvär inte vad jag hört men kröde in 3.1.3 igen med snowbreeze och nu funakr den kanon och som en telefon igen allafall =)

SomethinG
    Member
    Post count: 363

tror det bara är folk med Tele2 som är drabbade utav detta!

Smisken
    Member

@something 77607 wrote:

tror det bara är folk med Tele2 som är drabbade utav detta!

Nej det är inte bara folk med tele2, förr bröts det vid samtal på mitt tele2 när det bytte från 3g till gsm men det är fixat.

Men vid installation av iOS4.0 på vissa 3gs så startar dem om efter 5 – 15 min ungefär grymt störande!

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@smisken 77617 wrote:

Nej det är inte bara folk med tele2, förr bröts det vid samtal på mitt tele2 när det bytte från 3g till gsm men det är fixat.

Men vid installation av iOS4.0 på vissa 3gs så startar dem om efter 5 – 15 min ungefär grymt störande!

okej , glad jag aldrig haft problemet

cronberg
    Member

@cronberg 77552 wrote:

Bara jag som har kvar problemet eller?
    Är det bara med Tele2 som detta problem finns?

Smisken
    Member

@cronberg 77830 wrote:

Bara jag som har kvar problemet eller?
    Är det bara med Tele2 som detta problem finns?

Kör in 3.1.3 igen istället för 4.0 så har du inte problemet tillsvidare.

vossen
    Member
    Post count: 1457

Gå in på inställningar > allmänt > återställ > återställ alla inställningar

cronberg
    Member

@vossen 78119 wrote:

Gå in på inställningar > allmänt > återställ > återställ alla inställningar

Och detta löser alla problem?

cronberg
    Member

Nej, återställning löste inget…

cronberg
    Member

Inget nytt i frågan?
    Bara jag och någon enstaka till som sitter med detta problem?

3Gs med 4.01 och JB

MrStone72
    Member
    Post count: 1

Här har du en till med exakt samma problem! Jag har en 3GS “telialur” som jag JB och låst upp. Jag hoppas att det verkligen kommer hjälpa vid nästa JB till 4.1.

Smisken
    Member

Tja vad jag har kommit fram till nu efter lite läsning så kan detta lösas genom att man byter batteri då det kan ha något att göra med dem lite äldre batterierna troligtvis i iphone 3gs då dem tydligen blir för varma vid 4.x och startar om av säkerhetsskäl, ananrs så kan man också tydligen köra en fix och modifiera en fil i systemet någon som testat länken?

Jag skall snart byta batteri i min gamla 3gs och se om det funkar annars köra denan fixen som funkat för väldigt många hör av er om ni testar den och ni får en fungerande och ej omstartande lur vid 4.x os.

[url]http://********.com/topic/98630-iphone-3gs-32gb-factory-unlocked-reboots-5-7mins-on-call-probable-fix/[/url]

iPhoneReservdelar.se
    Member

Det hanlar inte om att batteriet blir varm utan snarare att telefonen drar mer batteri när du ringer ett samtal, då batteriet är dålig tappar den spänning och telefonen startar om.

Smisken
    Member

@iPhoneReservdelar.se 90735 wrote:

Det hanlar inte om att batteriet blir varm utan snarare att telefonen drar mer batteri när du ringer ett samtal, då batteriet är dålig tappar den spänning och telefonen startar om.

Oki, men har du bytt batteri och hört att personer som haft problem med omstartande 3gs helt plötsligt har en fungerande? För det verkar som det vad jag läst mig till men du kanske kan bekräfta det? För jag funderar på att lämna in min gamla 3gs för ett batteribyte p.g.a det =)

Viewing 34 posts - 1 through 34 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.