Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Omstart vid samtal
-
AuthorPosts
-
Har en 3gs och jb 4.01.
Så fort jag pratar i mobilen längre än någon minut så startar den om. Så gjorde den inte med 3.12…Någon annan med samma problem, eller någon lösning?
tele2?
@iPhoneReservdelar.se 73856 wrote:
tele2?
Jepp, Tele2.
Är dock inte den klassiska att samtalet bryts, utan nu är det att mobilen startar om helt…du får nog blåsa om telefonen, installera 4.0.1 via itunes, sen jailbrakeme.com sen ultrasn0w.
Sätt i tele2 kort och sätt upp telefonen som ny telefon så kommer den ladda ner inställningar för tele2.@cronberg 73862 wrote:
Jepp, Tele2.
Är dock inte den klassiska att samtalet bryts, utan nu är det att mobilen startar om helt…Hehe har precis samma problem har jailbreakat och upplåst med snowbreeze samt tele2 och den startar om vid samtal samt att ibland kan man inte ringa till mig!
Gjorde en ominstallation men samma skit trots att jag inte installera mobilsubstrate eller nått från cydia.
Yes, ska stå tele2
@iPhoneReservdelar.se 73888 wrote:
Yes, ska stå tele2
Jajjamen det gör det, jag har en 3gs kör iOS4.0 omgjord med snowbreeze och tele2 , har gjort om allt men den startar om ibland under samtal ändå. Fattar inte problemet asså, har inte uppdaterat nått via cydia eller installerat nått men upplever samma problem ändå konstigt nog.
prova med ren 4.01 och jailbrakeme.com, det kan vara nåt i snowbreeze som ställer till det
@iPhoneReservdelar.se 73897 wrote:
prova med ren 4.01 och jailbrakeme.com, det kan vara nåt i snowbreeze som ställer till det
Skulle gärna gjort det, men problemet är att min lur är köpt i USA och låst, så kan ju inte aktivera den så lätt då. I snowbreeze kör man ju hacktivated så lätt. Annars skulle jag bara uppdaterat till senaste sen jailbreakat och låst upp det om det hade funkat.
@iPhoneReservdelar.se 73930 wrote:
Men helt seriöst kan jag aktivera den med det kortet 100% sedan uppdatera till 4.0.1 köra jailbreak och ultrasnow???
På min usa lur, hur är det med olika bootroom åsså spelar d någon roll längre eller d funkar ändå?
Det funkar med alla på ios4.0 och 4.01 vet ej vad apple kan hitta på i framtiden men den funkar 100% idag
Verkar som att det är rätt många som har problem med att telefonen startar om under samtal.
Problem verkar uppkommit efter uppgradering till 0s4. Ser inte ut som någon har hittat någon lösning på detta ännu. 🙁Kolla på följande tråd:
Apple – Support – Discussions – iOS4 update – now iPhone now reboots …@mek 74361 wrote:
Verkar som att det är rätt många som har problem med att telefonen startar om under samtal.
Problem verkar uppkommit efter uppgradering till 0s4. Ser inte ut som någon har hittat någon lösning på detta ännu. 🙁Kolla på följande tråd:
Apple – Support – Discussions – iOS4 update – now iPhone now reboots …Detta är ju ett stort problem ju för dem som likt mig har en lur som startar om hela tiden vid samtal! Nu får dem fan ta och fixa problemet asså,
Ingen som vet något nytt i denna frågan?
Ingen som vet något nytt i denna frågan?
tror det bara är folk med Tele2 som är drabbade utav detta!
@something 77607 wrote:
tror det bara är folk med Tele2 som är drabbade utav detta!
Nej det är inte bara folk med tele2, förr bröts det vid samtal på mitt tele2 när det bytte från 3g till gsm men det är fixat.
Men vid installation av iOS4.0 på vissa 3gs så startar dem om efter 5 – 15 min ungefär grymt störande!
Gå in på inställningar > allmänt > återställ > återställ alla inställningar
Inget nytt i frågan?
Bara jag och någon enstaka till som sitter med detta problem?3Gs med 4.01 och JB
Här har du en till med exakt samma problem! Jag har en 3GS “telialur” som jag JB och låst upp. Jag hoppas att det verkligen kommer hjälpa vid nästa JB till 4.1.
Tja vad jag har kommit fram till nu efter lite läsning så kan detta lösas genom att man byter batteri då det kan ha något att göra med dem lite äldre batterierna troligtvis i iphone 3gs då dem tydligen blir för varma vid 4.x och startar om av säkerhetsskäl, ananrs så kan man också tydligen köra en fix och modifiera en fil i systemet någon som testat länken?
Jag skall snart byta batteri i min gamla 3gs och se om det funkar annars köra denan fixen som funkat för väldigt många hör av er om ni testar den och ni får en fungerande och ej omstartande lur vid 4.x os.
[url]http://********.com/topic/98630-iphone-3gs-32gb-factory-unlocked-reboots-5-7mins-on-call-probable-fix/[/url]
Det hanlar inte om att batteriet blir varm utan snarare att telefonen drar mer batteri när du ringer ett samtal, då batteriet är dålig tappar den spänning och telefonen startar om.
@iPhoneReservdelar.se 90735 wrote:
Det hanlar inte om att batteriet blir varm utan snarare att telefonen drar mer batteri när du ringer ett samtal, då batteriet är dålig tappar den spänning och telefonen startar om.
Oki, men har du bytt batteri och hört att personer som haft problem med omstartande 3gs helt plötsligt har en fungerande? För det verkar som det vad jag läst mig till men du kanske kan bekräfta det? För jag funderar på att lämna in min gamla 3gs för ett batteribyte p.g.a det =)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.