OpenSSL

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 18

Efter att jailbreakat på 4.0.1 med jailbreakme, så kan jag inte hitta OpenSSL i Cydia.

Har läst att OpenSSH automatiskt installerer detta, men jag kan inte hitta att det skulle vara installerat heller.
    Ligger det i någon ej-standard-repo, eller är det installerat och dolt på något vis?

vossen
    Member
    Post count: 1457

@aztech 73786 wrote:

Efter att jailbreakat på 4.0.1 med jailbreakme, så kan jag inte hitta OpenSSL i Cydia.

Har läst att OpenSSH automatiskt installerer detta, men jag kan inte hitta att det skulle vara installerat heller.
    Ligger det i någon ej-standard-repo, eller är det installerat och dolt på något vis?

Vad ska du använda det till?

aztech
    Member
    Post count: 18

Jag var mest nyfiken på varförjag imte har det, eller ens kan hitta der då jag vet att OpenSSH utnytjar ssl….

vossen
    Member
    Post count: 1457

@aztech 73828 wrote:

Jag var mest nyfiken på varförjag imte har det, eller ens kan hitta der då jag vet att OpenSSH utnytjar ssl….

Eftersom att det inte är något package i Cydia kan du inte hitta det på de sättet, det följer däremot med i ett package, openssh. Men om du har installerat openssh så installerar den också ssl som ger stöd till ett datanätverk, inte via en router som ssh. Rätta mig om jag har fel?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.