Operatör?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 22

Finns de någon bra operatör så man har fast pris på internet när man inte har ett wlan i närheten?

Använder någon av ni boys någon speciell och har någe tips?

För de är kanske roligare att ha telefon med internet hela tiden utan att behöva oroa sig över hur dyrt de blir i slutet av månaden, if u see what i’m saying ;D

HermanBerglund
    Member
    Post count: 5

jag har faktiskt också tänkt på det . och det bästa skulle ju vara om det är något telia abonnemang som hade det ! 🙂 för då skulle man ju ha edge ist för grps vilket är väldigt segt

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Har för mig att Telia har ett erbjudande där man kan surfa hur mycket som helst via EDGE för 200 kr/månaden.

Kolla deras sida! 🙂

LTK
    Member
    Post count: 35

Om jag inte är helt borta just nu så är det bästa abonnemanget för (speciellt)iphone Telenor fastpris, 599kr/mån 499 på företag, och i båda dom så ingår allt så länge du inte kommer upp i mer än 6000kr.

Telia har som Iphoneinfo sa 200kr/mån i tillägg för obegränsad mängd men skillnaden när man är ute på stan är absolut inte stor, själv surfar jag inte när jag är ute, utan jag kollar bara på mina mail och det är absolut inga probem med Telenor men vill man surfa lite snabbare så är Telia bättre.

Telenor har ju också ett av sveriges bästa 3g nät kanske något att tänka på om man ska köpa en ny iphone om något år med 3g=)

//LTK

westgren
    Member
    Post count: 48

Ska teckna ett tele2 abbonemang nu, Gör det någon skillnad om man kör ett 2g simkort eller 3g simkort? Kan knappast vara någon skillnad va?

westgren
    Member
    Post count: 48

Ska teckna ett tele2 abbonemang nu, Gör det någon skillnad om man kör ett 2g simkort eller 3g simkort? Kan knappast vara någon skillnad va?

rastersize
    Member
    Post count: 26

@ltk 427 wrote:

Om jag inte är helt borta just nu så är det bästa abonnemanget för (speciellt)iphone Telenor fastpris, 599kr/mån 499 på företag, och i båda dom så ingår allt så länge du inte kommer upp i mer än 6000kr.

Telia har som Iphoneinfo sa 200kr/mån i tillägg för obegränsad mängd men skillnaden när man är ute på stan är absolut inte stor, själv surfar jag inte när jag är ute, utan jag kollar bara på mina mail och det är absolut inga probem med Telenor men vill man surfa lite snabbare så är Telia bättre.

Telenor har ju också ett av sveriges bästa 3g nät kanske något att tänka på om man ska köpa en ny iphone om något år med 3g=)

//LTK

Skulle väll inte vilja påstå att ett abonnemang som kostar 599 respektive 499 kr per månad är det bästa för speciellt många.

Vilken operatör och abonnemang som är bäst beror på person och användning. Personligen blir nog Telia Student (49 kr/mån, 3000 sms, 0 kr/min alla telia mobiler, 69 öre/min alla andra) plus Telia Fastpris (199 kr/mån, turbo-3g, edge, telias wifi, och ja fastpris då) bäst för mig (tot: 248 kr/mån för att nästan helt gratis kunna göra allt med mobilen). 🙂

westgren: Så länge det inte är ett “3g-only” kort så är det inga problem mig veterligen (alltså så länge det inte är ett USIM så är det lungt).

Frozen
    Member
    Post count: 4

@rastersize 1379 wrote:

Skulle väll inte vilja påstå att ett abonnemang som kostar 599 respektive 499 kr per månad är det bästa för speciellt många.

Vilken operatör och abonnemang som är bäst beror på person och användning. Personligen blir nog Telia Student (49 kr/mån, 3000 sms, 0 kr/min alla telia mobiler, 69 öre/min alla andra) plus Telia Fastpris (199 kr/mån, turbo-3g, edge, telias wifi, och ja fastpris då) bäst för mig (tot: 248 kr/mån för att nästan helt gratis kunna göra allt med mobilen). 🙂

Håller med dig om att 599:- är lite väl saftigt för en privatperson. Ditt alternativ var mycket lockande. Det jag undrar lite över är om det även är gratis att ringa halebop. med tanke på att dom ligger på samma nät tänkte jag.

rastersize
    Member
    Post count: 26

@frozen 1380 wrote:

Håller med dig om att 599:- är lite väl saftigt för en privatperson. Ditt alternativ var mycket lockande. Det jag undrar lite över är om det även är gratis att ringa halebop. med tanke på att dom ligger på samma nät tänkte jag.

Tror inte det, erbjudandet är att man ringer alla Telia-mobiler gratis, tyvärr.
    Sen kräver det också att man har ett “Studentkortet”-kort. Men det är ju lätt att fixa (bara anmäla sig till någon obskyr kurs på något universitet någonstans och sen bara inte gå dit ;))

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@westgren 1377 wrote:

Det gör ingen skillnad, men det för framtida bruk så är det bättre att ta 3G-kortet. Jag har testat med mitt svenska Comviq 3G-kort i iPhone här i Belgien, och det funkar felfritt.

haren
    Member
    Post count: 200

Har man tele2 abonemang så kan kan köpa till 1gb datatrafik fr 39:-/månaden eller fri data för 99:- /månaden.

Jag har tele2 men funderar på att byta till telia och få edge =)

// h

Bianc0neri
    Member
    Post count: 23

Så i fall jag beställer Telia FastPris Privat (599 kr/månad), ingår då datatrafik, alltså Edge och så vidare så man kan surfa i en obegränsad mängd?

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@bianc0neri 1431 wrote:

Så i fall jag beställer Telia FastPris Privat (599 kr/månad), ingår då datatrafik, alltså Edge och så vidare så man kan surfa i en obegränsad mängd?

Nej. Då måste du lägga till SurfPort Fastpris för 99kr/mån.

Det står på http://www.telia.se, skärpning!

Bianc0neri
    Member
    Post count: 23

@jumpcut 1438 wrote:

Nej. Då måste du lägga till SurfPort Fastpris för 99kr/mån.

Det står på http://www.telia.se, skärpning!

Skärpning? Jag kollade in Telia FastPris Privat, och eftersom priset var så hög så kunde man kanske få med det också?

Tack för svaret i alla fall!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.