Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Ordlista
-
AuthorPosts
-
Hej alla glada
Jag undrar om det ar bara kjag som ar lite missnöjd med ordförrådet i Iphone?
Det är många ord som fattas och jag vet inte om det går o fixa?
Varför får man inga alternativ som alla andra mobil? Tex när man skriver redan så får man sedan som alternativ också!:confused:MVH
Ny medlemTelefonens ordlista blir bättre vartefter du skriver.
En smart ordbok. Men jag kan påminna om att både den engelska och japanska, kinesiska ordböckerna är mycket bättre än svenska.
När jag skriver typ: “Åka bil” på japanska så lägger den fram 4 olika förslag för nästa ord i meningen. Därav punkt, komma, till, från.
Skriver jag andra ord så kommer förslag på partiklar upp som jag ska fylla upp meningarna med. Den bästa funktionen är dock när man skriver in ett långt ord som inte är så vanligt, så kommer den oftast som förslag efter att man skrivit de två första bokstäverna. Den kinesiska funkar på nästan samma sätt.Jag ser även på Sony E-mobiler att de kommer upp förslag till ord medans man skriver, ca 4 stycken. Så tekniken finns och ibland när man skriver med iPhone kommer ett förslag upp mitt i skrivandet men den hinner man inte välja förräns man tryckt på nästa bokstav och då försvinner hela förslaget.
Iphonen väljer (med svenska inställt) bland dom ord som man oftast skriver,till skillnad från SE och nokia som använder programmet T9 för att ge förslag.
istället för att skriva något ord över 12 ggr och ignorera förslagen som kommer upp, googla efter ordet “i safari” en gång så flyttar iphone den direkt till dens ordförråd 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.