Ordning applikationer efter återställning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ordning applikationer efter återställning

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Efter tidigare återställning av Iphone försvinner ordningen på applikationerna på min Iphone. Jag har en hel del apps som jag nu även ordnat in i olika mappar (suverän hjälp). Skulle behöva göra en ny återställning men orolig att jag måste spendera ytterligare massa tid för att få tillbaka ordningen på mina apps samt appsen i de olika mapparna. Kan inte hitta någon lösning hos apple/i forum om det går att undvika detta problem.

Uno
    Member
    Post count: 30

Själv gjorde jag så att jag tog skärmdumpar på min homescreen för att komma ihåg hur ikonerna låg, visserligen ingen automatisk lösning men jag fick dem iallafall på samma ställe igen.

joque
    Member
    Post count: 96

synkronisera så du får en färsk backup och läs tillbaka den under återställningen så blir apparna på rätt ställe.

pelu
    Member
    Post count: 2

Tyvärr fick jag manuellt återställa ordningen och mapparna efter återställningen. Men senare fann jag på ett annat forum att efter man återställt backup ska man återställa backupen en gång till och då hamnar alla apparna i den tidigare ordningen samt i de tidigare skapade mappar. Tänker inte prova det denna gång eftersom jag redan har ordningen klar men om jag måste göra en ny återställning ska jag ha det i åtanken.

Tack för hjälp iaf 🙂

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.