Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Original Iphone som ska Jailbreakas.
-
AuthorPosts
-
Hejsan, Jag har tänkt mig att köpa en original iphone 3G Telia abb och sedan jailbreaka den men dom säger i affären att om man gör det så försvinner garantin och dom kan se om du har jailbreakat den även om du återställer den innan du lämnar in, Är det sant eller så försöker han lura mig?
Kan man se att mobilen har vartis jailbreakad efter att man återställer allting?
Kan man återställa mobilen över datorn t.ex … om skärmen går sönder och då kan man inte återställa den eftersom man inte ser något … Finns det någon lösning på ett sådant problem??
Tacksam för svar /armin
Just jailbreaket ska de inte kunna se om du haft innan du lämnade in den.
Sen återställer du den via itunes så om skärmen är paj och du kommer åt iPhonen via iTunes så borde det vara lugnt.
@locdog 36174 wrote:
Just jailbreaket ska de inte kunna se om du haft innan du lämnade in den.
Sen återställer du den via itunes så om skärmen är paj och du kommer åt iPhonen via iTunes så borde det vara lugnt.
Tack för svart men jag hade ju tänkt att köra med ett tele2 sim kort, Och han sa att dom kan se om du har låst upp mobilen med software, och då kostar det 500kr att köpa ut mobilen igen och garantin upphör, Är det värt att riskera så mycket ?
@qura 36177 wrote:
Tack för svart men jag hade ju tänkt att köra med ett tele2 sim kort, Och han sa att dom kan se om du har låst upp mobilen med software, och då kostar det 500kr att köpa ut mobilen igen och garantin upphör, Är det värt att riskera så mycket ?
Han talar inte sanning.
Du kan låsa upp den om du vill till valfri operatör med ultrasnow.
Men dom kan inte se om du har gjort det, inte heller kräva 500 kr.
Du kan lika enkelt få den låst till telia igen utan spår genom en hel återställning.
EDIT: Ja om den inte går att återställa pga att den är krossad och dom ser det då. Då gäller inte garantin.
@snook 36182 wrote:
Han talar inte sanning.
Du kan låsa upp den om du vill till valfri operatör med ultrasnow.
Men dom kan inte se om du har gjort det, inte heller kräva 500 kr.
Du kan lika enkelt få den låst till telia igen utan spår genom en hel återställning.
EDIT: Ja om den inte går att återställa pga att den är krossad och dom ser det då. Då gäller inte garantin.
okey tack så mycket! =))
Men man kan inte återställa en iphone genom datorn va? genom att kollpla in den och ta bort alla filer och så?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.