Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › OS 3.0 Push Notification
-
AuthorPosts
-
Kan någon förklara vad detta innebär i realiteten. Jag hade förväntat mig att få ett meddelande om Email såsom med RockYou applikationen Elert och/eller IntelliScreen.
Jag får inte till någon skillnad på min 3G OS 3.0 Jailbreakad med Redsn0w
Någon som vet?
@olliver 35235 wrote:
Kan någon förklara vad detta innebär i realiteten. Jag hade förväntat mig att få ett meddelande om Email såsom med RockYou applikationen Elert och/eller IntelliScreen.
Någon som vet?
istället för att programmet skickar ett mejl till dig om det händer någet så kan det med PushNotification dyka upp en ruta typ som sms…
Finns ju inte speciellt många program som har stöd för push-notifications just nu. Tap Tap Revenge och AP News e dom jag vet… När du har ett sånt prog installerat kommer du få ett nytt menyalternativ i inställningar för push-notifications…
EDIT: IM 3.0 använder inte push 🙂
du hittar inställningen på inställningar precis under carrierär egentligen bara ute efter en notifiering för inkommande email (kör Outlook)??
IM+ 3.0 har väl inte push-notifications utan kör med pushmails som nästan alla andra IM-program till iPhonen har…?
Jo, får vänta o se vilket av IM+ eller Beejive som kommer ut med ny version med stöd för push först…
Men steffe, då måste du väl först gå in i mailen? Så att den uppdateras och därmed börja att ta fram nya mail?
@carpe 35322 wrote:
Men steffe, då måste du väl först gå in i mailen? Så att den uppdateras och därmed börja att ta fram nya mail?
Nej, det är ej nödvändigt.
1 så har man satt Fetch data på Push
eller
2 så har man satt Fetch data på 15, 30min etc
Därmed borde man få en notifikation, såsom med RockYou’s Intelliscreen/Elert
Synd att det bara går att synca Google-kalendern o kontakter genom exchange…hoppas de fixar mailen snart oxå!
Best iPhone Apps – Apps That Push You : AppAdvice – Applists
Här ser ni några apps med push 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.