Outlook kalender synkar fel tid + apps startar ej

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Outlook kalender synkar fel tid + apps startar ej

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Har sett liknande tråd på forumet, men hittade inte lösning på detta:

Synkar min 3GS med Outlook på jobbet. Har vissa möten som är bokade av personer i andra tidszoner t ex England. Dessa möten landar plötsligt fel i kalendern, och inte som man kan tro på engelsk tid utan på (häng med nu) den tiden som orignaltiden blir i Sverige omräknat en gång till. Dvs möte som i England hålls 10.00 motsvarar svensk tid 11.00. Vid synkning landar detta möte istället 12.00! Min Outlook räknar normalt om alla utländska möten och lägger dem rätt – men nu är det totalt kaos. Har rätt tidszon inställd.

Preliminär lösning för mina stående möten blev att jag skapade dem själv (då spökar inte tidskillnaden och allt fungerar) men jag törs ju inte lita på att kommande bokningar hamnar rätt… och var ligger felet?

Någon som kan tipsa om lösning här?

Den andra frågan rör apps. Om jag synkar program via iTunes så fungerar inte apps, de bara blinkar till och slocknar. Har sett tråd om detta också men inte löst problemet. Jag löser tillfälligt det genom att hämta hem en ny app – då fungerar de övriga igen – men, vad är galet?

Tacksam för tips och hjälp!

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.