Outlook sync med kontakerna?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Outlook sync med kontakerna?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 59

Hej, ngn som synkar kontakter med Outlook regelbundet? Dv.s. vad händer med de kontakter du lägger in i telefonen, syncas dessa över till Outlook så man kan se dem därifrån?

ripperoo
    Member
    Post count: 236

Du har ju annas ett program i installer som heter “isim” där du kan kopiera alla dina kontakter till iphonen på ditt simkort. Snabbt och lätt 🙂

haren
    Member
    Post count: 200

@ripperoo 2717 wrote:

Du har ju annas ett program i installer som heter “isim” där du kan kopiera alla dina kontakter till iphonen på ditt simkort. Snabbt och lätt 🙂

Synka med Outlook istället, isim tillåter bara att kopiera 1 kontakt åt gången. Det går bara att kopiera alla på ett bräde om man köper licens.

// h

ojonod
    Member
    Post count: 3

Så finns ju simport oxå:)

haren
    Member
    Post count: 200

@ojonod 2722 wrote:

Så finns ju simport oxå:)

Med SimPort så kan man bara koppiera från SIM till Iphone. Trådägaren vill göra tvärt om!

// h

ojonod
    Member
    Post count: 3

ahh, sorry

mrfestis
    Member

Kan inte spara mina kontakter på simkortet pg.a. mailadresser, flera telefonnumer, företagsnamn, adresser osv är knutna till en kontakt..

Så jag förtydligar min fråga (kasta allt skit som har med simkortet att göra):

Vad händer med mina kontakter (Outlook/Exchange 2007) om jag väljer att synca Outlook med iPhonen? Vilken skriver över vilken? Kan verkligen iTunes synca kontakter skapade i iPhone till Outlook och v.v.?

Jag vågar inte prova och blåsa mina 600+ kontakter… :/ Det tar allt för
    lång tid att återställa allt då jag har dessa i sin tur kopplade till andra system.

Trodde min första fråga var ganska glasklar.. men men..

jumpcut
    Member
    Post count: 201

skrev dödslångt inlägg från iphonen, safari kraschade när jag skulle skicka… Kort svar denna gång alltså: inga problem. All info följer med. Borttagna kontakter synkas inte om ingen ändring skett (dvs ta bort från datorn så finns den kvar i telefonen).

Kör bara kör.

mrfestis
    Member

@jumpcut 2810 wrote:

(dvs ta bort från datorn så finns den kvar i telefonen).

Då är det ju ingen vidare sync lär jag säga.. då kan man jämföra med en ren “kopiering” av kontakerna om de inte syncas när man raderar på vare sig telefonen eller Outlook 🙂

jumpcut
    Member
    Post count: 201

@mrfestis 2879 wrote:

Då är det ju ingen vidare sync lär jag säga.. då kan man jämföra med en ren “kopiering” av kontakerna om de inte syncas när man raderar på vare sig telefonen eller Outlook 🙂

jag ber att få tycka annorlunda 😉 råkar man radera en kontakt från t ex datorn, antingen själv, av virus, krasch eller synk mot annan dator så innebär det att den finns kvar i telefonen även efter synk. Hellre raderar jag samma kontakt från två platser i stället för att riskera total förlust.

Inte sant? 😉

Detta gäller alltså bara vid borttagning av hel kontakt. Tar du bort, lägger till eller ändrar ett eller fält i kontakten funkar synkningen som vanligt. Det är nog bara ett skydd från olycklig radering helt enkelt.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.