Ovanligt problem med springboard

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Ovanligt problem med springboard

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 49

Hej!

För ett tag sen så försökte jag mig på ett sånt där coolt tema från cydia där man får allt på en och samma sida med hjälp av categories etc…inav tror jag temat hette..

som vanligt så tröttna jag och tog bort det temat.

Nu till problemet.

Efter att jag tagit bort det här temat så fick jag 3 “blanka” sidor..men dom är inte helt blanka eftersom att jag kan trycka var som helst på skärmen så får jag upp safari..så jag har ett tiotal “osynliga” safari.

Jag har raderat dom en efter en..var en sisådär 30 st…men det tog inte mer än någon timma tills jag fick felmeddelandet att springboarden har crashat och att jag ska respringa den och då dyker dom här tomma sidorna och dom osynliga safari:na upp igen.

Någon som har en aning om hur man går till väga för att radera dom här sidorna?

Tack på för hand

Pori

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Du har nog installerat osynliga ikoner med iblank och om man inte installerar blanknull så blir varje osynlig ikon till en safari ikon. Installera iblank och radera alla osynliga ikoner därifrån.

pori
    Member

Tack för tipset.

Körde iblank och gjorde en delete där. Körde därefter blanknull och bokmärkena försvann i cirka 10 minuter. Sen crasha springboarden igen och dom var tillbaks.

Det jobbiga är att varje gång jag installerar en ny app så syns den inte, måste söka efter den…

Finns det inga andra alternativ? Är inte så sugen på att återställa den som ny telefon :/

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Det underlättar om du berättar exakt vilken tema du använde och vilka program du installerade. Vart hittade du temat och vilken guide följde du?

pori
    Member

Jag använde mig av iNav temat och följde den här guiden.

YouTube – INav theme for iphone. How to get it with no ssh needed part 1

Temat hittade jag på cydia. Sen körde jag winterboard osv som vanligt:D

pori
    Member

Har löst problemet nu 🙂 Om det är någon som har samma problem så är det bara o höra av sig:) för trött för att skriva ut allt nu.

arrividerci!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.