Överföra bilder i originalupplösning till iPhone?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Överföra bilder i originalupplösning till iPhone?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 10

Någon som vet hur man kan föra över bilder till iPhone från PC utan att upplösningen på dem ändras (skalas ned)? Syncar man in dem via iTunes verkar det vara nedskalning som gäller.

Har en (ännu så länge) ej jailbreakad iPhone 3Gs.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Det handlar om att maila dem
    https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/5651-maila-okomprimerade-bilder.html#post44783

det är lite mer meckigt, man vad 17, det fungerar ju 🙂

duked
    Member

Ja, det var bökigt, men får väl göra så – har testat och det fungerade. Tack för tipset!
    Har en hel del seriesidor i .jpg format som ska föras över… Får försöka utarbeta någon bra metod…

Är det enklare med jailbreakad? Bara att köra “drag ‘n’ drop” till iPhone då?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@duked 49268 wrote:

Ja, det var bökigt, men får väl göra så – har testat och det fungerade. Tack för tipset!
    Har en hel del seriesidor i .jpg format som ska föras över… Får försöka utarbeta någon bra metod…

Är det enklare med jailbreakad? Bara att köra “drag ‘n’ drop” till iPhone då?

Japp, enklare så. Det kan vara så att iFunbox på PC kan fungera för detta ändamål på en icke jailbreakad lur. Ladda ned och testa

duked
    Member

@freebo 49269 wrote:

Japp, enklare så. Det kan vara så att iFunbox på PC kan fungera för detta ändamål på en icke jailbreakad lur. Ladda ned och testa

Ja, iFunbox fungerade! Värdefullt.

Hittade dock för ändamålet ännu bättre – Comic Reader, en iPhone app. som synkar bilder/serier med PC’n. Nu kan jag läsa Kalle Anka hur bra som helst! =)

Molo
    Member
    Post count: 196

Jaa… Jag vet att jag drar upp en gammal tråd men jag ville föra över ett kort från datorn till iPhonen och läste denna tråd och jag kan verkligen rekommendera i-Funbox. Väldigt enkelt program som inte behöver jailbreak!

///Cappe

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.