överföra filer/musik etc.. till iphone how?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone överföra filer/musik etc.. till iphone how?

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Member
    Post count: 56

Hejsan

nu har jag fått min iphone
    hur får jag musik till min iphone?
    jag har massa musik i datorn som jag vill överföra

Wester
    Member
    Post count: 200

använd itunes kanske???????????

generuss
    Member
    Post count: 285

ja, “filer” går ju inte, om du tänker att det skulle finnas ett filsystem att komma ut.
    du får föra över musiken från iTunes, sen använd nån “disk”-app från Appstore för att förvara filer på telefonen.

marQz
    Member
    Post count: 6

@farhang 38937 wrote:

Hejsan

nu har jag fått min iphone
    hur får jag musik till min iphone?
    jag har massa musik i datorn som jag vill överföra

Ja, om jag förstått dig rätt så är det så att du ska använda iTunes för att synka musik till din iPhone.

Farhang
    Member
    Post count: 56

jag har klurat ut de nu 🙂

går in på

Enheter
    sen klickar jag på iphone/min telefon

då kommer de upp en sida, där de står info om mobilen(sammanfattning etc.”
    sen trycker jag på

Arkiv/Lägg till map i biblioteket- letar då igenom den mapen jag vill ha,(musik)
    och bara markerar mapen, “1 klick”
    klickar sync sen :)!

klart.

Om jag köper ett program, och återställer mobilen, om datorn nu skulle krasha
    måste jag då betala igen för att få programet igen?

det som jag har markerat med rött” cirkeln” när jag raderar innehållet där, så försvinner alla mina låtar på mobilen!!

sen undrar jag, hur jag raderar program som jag ej vill ha längre”skall jag då
    bara hålla in en icon på mobilen, tills dom börjar vibrera*iconerna*
    de nya program som jag har installerat, får då ett “KRYSS” på vänster sida. räcker de att man trycker på den, försvinner den då ” helt” eller måste jag ta bort de via

itunes/bibliotek/program -radera

http://img219.imageshack.us/img219/5830/74618197.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/5742/92809911.jpg

marQz
    Member
    Post count: 6

@farhang 39274 wrote:

jag har klurat ut de nu 🙂

går in på

Enheter
    sen klickar jag på iphone/min telefon

då kommer de upp en sida, där de står info om mobilen(sammanfattning etc.”
    sen trycker jag på

Arkiv/Lägg till map i biblioteket- letar då igenom den mapen jag vill ha,(musik)
    och bara markerar mapen, “1 klick”
    klickar sync sen :)!

klart.

Om jag köper ett program, och återställer mobilen, om datorn nu skulle krasha
    måste jag då betala igen för att få programet igen?

det som jag har markerat med rött” cirkeln” när jag raderar innehållet där, så försvinner alla mina låtar på mobilen!!

sen undrar jag, hur jag raderar program som jag ej vill ha längre”skall jag då
    bara hålla in en icon på mobilen, tills dom börjar vibrera*iconerna*
    de nya program som jag har installerat, får då ett “KRYSS” på vänster sida. räcker de att man trycker på den, försvinner den då ” helt” eller måste jag ta bort de via

itunes/bibliotek/program -radera

http://img219.imageshack.us/img219/5830/74618197.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/5742/92809911.jpg

Alltså när du klickat in dig på iPhonen i iTunes (Klicka på iPhonen i vänstra listan) så finns flikar där t.ex. bilder, musik, program osv. Under fliken “Program” kan du klicka i och klicka av de program som du vill ska överföras till iPhonen. Du behöver alltså inte ta bort program från “Program” i vänstra listan i iTunes. Du kan istället bara klicka av de program du inte vill ha iPhonen.

Men när du tar bort ett program från iPhonen eller Datorn så behöver du inte betala för det igen. iTunes kommer ihåg alla dina inköp du gjort. När du köper ett program i din iPhone som du köpt förut kommer du bli meddelad om att du redan köpt programmet men att du kan ladda ner det igen, gratis.

Pzych0
    Member
    Post count: 220

Jag har en fråga, går det att synca iPhone till ens kompis data utan att förlora den musik som redan ligger inne på iPhonen?

bozz
    Member
    Post count: 1199

@pzych0 40117 wrote:

Jag har en fråga, går det att synca iPhone till ens kompis data utan att förlora den musik som redan ligger inne på iPhonen?

Nej. Har tyvärr inget lägre svar 😛

Pzych0
    Member

@bozz 40124 wrote:

Nej. Har tyvärr inget lägre svar 😛

Haha! Ja med då vet jag att det inte går 😉 😛

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Snälle trådskapare.
    Läs i den här tråden: https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/2369-introduktionskurs-iphone.html

Använd Sökfunktionen.
    Använd den igen.
    Och igen.
    Igen.

Robert Smith
    Member
    Post count: 115

@pzych0 40117 wrote:

Till min iPod brukar jag använda Sharepod borde det inte finnas något likande till iPhone (har inte orkat googlat…)?

Pzych0
    Member

@mossarelli 40141 wrote:

Snälle trådskapare.
    Läs i den här tråden: https://www.iphoneinfo.se/forum/problem-och-felsokning/2369-introduktionskurs-iphone.html

Använd Sökfunktionen.
    Använd den igen.
    Och igen.
    Igen.

Jag skapa inte en helt ny tråd, jag tog bara en tråd som var använd 🙂

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@pzych0 40149 wrote:

Jag skapa inte en helt ny tråd, jag tog bara en tråd som var använd 🙂

Och du är inte trådskaparen. Nu glömde jag kolla datumstämplarna, men läs tråden ändå. LÄS!

Pzych0
    Member

Den tråden ska läsas och tack för länkandet! 🙂

MrEdwin422
    Member
    Post count: 4

hej jag har en iphone 2g 16gb. 3.0.1
    men jag installerade sharepod på min dator och sen så ville jag lägga till lite bilder också men då så skapades en ny mapp på min iphone bland bilder. jag vet inte hur jag kan få bort mappen skulle vilja det, har testat att ta bort med itunes men då kommer detta upp:iPhone-enheten “iPhone” kan inte synkroniseras. Ett okänt fel uppstod(-39).
    snälla skulle hjälpa jättemycket om någon kunde säga hur jag tar bort bilderna.
    tack i förrhand.Edwin

MrEdwin422
    Member

förhand*
    snälla snabbt svar tack

Freebo
    Member
    Post count: 4365

MrEdwin, egentligen borde jag inte svara dig då du postat samma fråga i TRE trådar men ok.

1. Öppna iTunes
    2. Klicka på din iPhone
    3. Klicka på Foto Tab
    4. Avmarkera synkning av Foton. iTunes varnar dig för att alla foton på din iPhone kommer att raderas. Välj Ja/OK
    5. Synca din iPhone
    6. Kolla så att alla foton raderats från din iPhone
    7. Nu, gå tillbaka till steg 4. Markera att Foton skall synkas med din iPhone.
    8. Synka en gång till

MrEdwin422
    Member

@freebo 47813 wrote:

MrEdwin, egentligen borde jag inte svara dig då du postat samma fråga i TRE trådar men ok.

1. Öppna iTunes
    2. Klicka på din iPhone
    3. Klicka på Foto Tab
    4. Avmarkera synkning av Foton. iTunes varnar dig för att alla foton på din iPhone kommer att raderas. Välj Ja/OK
    5. Synca din iPhone
    6. Kolla så att alla foton raderats från din iPhone
    7. Nu, gå tillbaka till steg 4. Markera att Foton skall synkas med din iPhone.
    8. Synka en gång till

TAAAAACK så himla snällt ;):laugh:

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.