Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Överföra Info Från Iphone till ny Iphone
-
AuthorPosts
-
Nu när Iphone 4 kommer så ska jag såklart säkerhetskopiera min iphone och sedan föra över all info. Men jag funderar lite, min telefon laggar en hel del nu, om jag då säkerhetskopierar den och för över infon till Iphone 4, finns det risk att några oönskade filer eller info följer med som gör den seg också, eller är säkerhetskopiering till en annan iphone likadant som om jag skulle laddat ner programmen via appstore, skrivit anteckning osv?
Här kommer några frågor:
Har du jailbreakat?
Kan du föra över filer från din iPhone via USB eller SSH?Om du är rädd för att din mobil kommer att lagga när du syncar det med en iPhone 4 så kan jag säga:
iPhone 4 är grymt mycket snabbare än 3G och 3Gs.
Om du ska bara ha all data som du säkerhetskopierar när du syncar blir inte processen smärtfri men det kräver att iPhone 4 går att jailbreaka om du vill göra en “ren” installation.Vad har du för iPhone just nu?
Den är helt original, inte jailbreaked, inte modifierad på något sätt. Föra över filer via SSH? Jag synkroniserar program och musik via iTunes, och det är det enda jag synkroniserar.
Jag kanske överdriver lite när jag säger att den laggar och segar mycket, så farligt är det inte. Det jag mest undrar är vad som händer när man säkerhetskopierar över en profil till en ny. För det enda jag vill ha med är Program, musik har jag på datorn som jag bara kan synka sedan. Står på apples hemsida att personliga inställningar sparas, inte en aning vad det är, och vill inte ha det heller utan det enda jag vill ska sparas är Program, kontakter och anteckningar, allt annat ska bort, personliga inställningar blablabla. Är detta möjligt att manuellt välja?
– har en iPhone 3G 8Gb
När du köpt din nya iPhone kopplar du in den och sen återställer du den till den nyaste firmwaren som då är 4.0. När den frågar om du vill ställa in den som en ny iPhone eller återställa från en säkerhetskopia så väljer du det andra valet.
Färdigt
Jo, jag vet HUR man gör, det var inte det jag undrade. Jag undrade om några konstiga mjukvarufiler följer med vid en säkerhetskopiering som kan påverka den andra telefonen jag vill bara ha rent haha är kanske paranoid 😛
detta har jag heller aldrig förstått riktigt: Vad är det som säkerhetskopieras? Det tar typ 5min för min att säkerhetskopiera när jag synkar i itunes-…
@suffix 67584 wrote:
Jo, jag vet HUR man gör, det var inte det jag undrade. Jag undrade om några konstiga mjukvarufiler följer med vid en säkerhetskopiering som kan påverka den andra telefonen jag vill bara ha rent haha är kanske paranoid 😛
detta har jag heller aldrig förstått riktigt: Vad är det som säkerhetskopieras? Det tar typ 5min för min att säkerhetskopiera när jag synkar i itunes-…
Den säkerhetskopierar all sparad data på din iPhone. Kontakter, anteckningar, sms, telefon, webbsidor, poäng i spel och kalender.
25MB något sånt.sparas placeringen av appzen, eller köttar den bara in alla program en efter en?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.