Pajat skärm HJÄLPPP

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Pajat skärm HJÄLPPP

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej alla, som sagt, jag lyckades och tappa min iphone 3gs en trappa ner och skärmen fick några sprickor. Jag vill reparera den själv eftersom reparationen är så dyrt på butikerna…. Nu undrar jag vad jag ska köpa för delar. grejen är så här det verkar som att skärmen på insidan gick sönder inte på utsidan, när jag pekar på sprickorna det känns ingenting, vet nik vad jag mäste köpa, en LCD eller en Digitizer? vet inte riktig 🙁

apple 3g
    Member
    Post count: 482

så det är inget på fram glaset, om det är det så kan du kolla här jätte billigt IPhone 2G, 3G-glas, N95, N95 8GB Batterilucka | Stockholm | Blocket

eastmountain
    Member
    Post count: 11

Jag gjorde samma sak, tappade ner min telefon i asfalten. Fick väldigt många sprickor, både de som kändes på utsidan, men även såna som inte kändes. Det du ska byta är både glas + digitizer, sök på iphone reservdelar på google får du fram några olika ställen som säljer mer eller mindre billiga delar.
    Det svåraste när man byter glas tycker jag är att få loss det gamla glaset från mellanramen. Min mellanram gick sönder så jag fick lov att köpa ny sån med. Lycka till!

iPhoneReparation.se
    Member
    Post count: 8

Hej!

Ibland är sprickorna så fina att man inte känner dom med fingret. Så länge allt annat funkar och det är en hel bildskärm under glaset så är det endast nytt glas och digitizer du behöver (de sitter ihoplimmade fr fabrik).

Att byta glas själv är inte några svårigheter, men jag rekomenderar dig att titta på flera reparationsvideor på youtube innan du börjar för att minimera risken att du tar sönder något.

När du köper ditt nya glas så skall du se upp. Det finns nämligen mängder av olika OEM-tillverkade glas på marknaden och du känner lättast igen dom genom att det finns tydliga horisontella streck i glaset som du kan se ifall du har gott om ljus. Oftast stör man sig inte speciellt mycket på dessa steck för de syns inte när skärmen är tänd, men det är inte direkt snyggt. Många firmor använder dessa glas när de reparerar för de är billigare.

En annan sak du ska se till är att du får dubbelhäftande tejp till ditt nya glas som går runt hela glaset och inte bara sitter uppe och nere. Utan det kommer du få in damm.

På iphonereparation.se kommer vi inom en vecka att ha en ny website med shop där du kan beställa alla nödvändiga delar till riktigt bra pris för att ordna det själv. Så länge är du välkommen att lämna in din telefon till oss för 699:- så reparerar vi den direkt.

MVH

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Jag vill nog påstå att det inte är lätt att byta glas själv. Om du misslyckas kan det bli dyrt.
    Vi byter ditt glas samt digitizer för 699:- inkl frakt och alla avgifter
    iPhone Reservdelar

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.