Partiel återställning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Partiel återställning

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Jag undrar om det på något sätt går att göra en “partiell återställning”?
    Vad jag skulle vilja återställa är bara mina kontakter i telefonen ingenting annat.

Eftersom det inte verkar gå att göra det i itunes så kanske man kan använda diskaid eller nåt liknande , men jag vet tyvärr inte i vilken mapp som kontakterna sparas i , någon som har koll på det ?

bozz
    Member
    Post count: 1199

Du kan ju skapa en kontakt i windowskontakter(eller mac’s motsvarighet) sen trycker du synca kontakter när du är i iTunes. Då borde du bara få kvar den du tidigare skapade

kanske..

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@scarface76 34727 wrote:

Jag undrar om det på något sätt går att göra en “partiell återställning”?
    Vad jag skulle vilja återställa är bara mina kontakter i telefonen ingenting annat.

Eftersom det inte verkar gå att göra det i itunes så kanske man kan använda diskaid eller nåt liknande , men jag vet tyvärr inte i vilken mapp som kontakterna sparas i , någon som har koll på det ?

Om du ska gå in i mobilen via SSH eller iPhoneBrowser (för DiskAid kostar pengar)
    Så går du till root/private/var/mobile/Library/AddressBook

I den Librarymappen hittar du även andra saker som du kan säkerhetskopiera till datorn.

Tänk också på att när du ska lägga tillbaka säkerhetskopieringarna måste du radera mapparna som filerna ska ligga i, sedan gå in i appen via telefonen så att den skapar nya mappar. Man kan inte lägga in mappar hur som helst eftersom dem är begränsade med User permissions.
    Så lägg bara in filer efter att du raderat och återställt mapparna.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.