Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › PC Suite för iPhone
-
AuthorPosts
-
Hittade denna i en annan forum och tycker den är helt underbar.
PC Suite är en itunes alternativ, och om du har tröttnat på itunes begränsingar så är detta för dig. Med PC Suite kan du hantera dina SMS, kontakter, appstore applikationer, cydia applikationer dina teman och en massa annat. Programmet är på kinesiska men du kan ändra det till engelska i tillvals funktionen.
Jag installerade den och testade den idag och den fungera helt felfritt. Efter att du kopplad din iphone till PC Suite så kommer den att installera Panda Daemon i din iphone, sen är det bara restarta din iphone och så kan du använda den.
Laddas här: PandaApp.com | manage your smart phone easily and safely!
Lite mera screenshots:
Smidigt gränssnitt.
Helt på kinesiska. 🙁
Men……
How to change the language :
– iPhone PC Suite has the English language file included in its LangPack folder. To make it default you have to run the installer first – of course ;). After the installation process is complete, close the iPhone PC Suite and go to: My computer > C Drive > Program Files > NetDragon > 91 Mobile > iPhone > LangPack, and delete everything, excepting the “en-US.lang” file.
När man nu gjort detta så vill programmet, var gång man startar det på engelska, uppdatera med två filer (kinesiska språkpacken) och när det sedan startar är det på kinesiska igen.
Dessutom så är den inte kompatibel med Blackra1n, så om man jailbreakat med det så kan man glömma detta program. Detta eftersom programmet anser att telefonen INTE är jailbreakad…
Dessutom har man winterboard så gnäller programmet att man inte har “summerboard” installerat.
Synd att man inte kan använda det. 🙁
Får bara felmeddelande, något i stil med att telefonen inte är Jailbreakad.
Edit: Tryckte bara på “Exit” då felmeddelande visade sig.
@r_o_n 46597 wrote:
Smidigt gränssnitt.
Helt på kinesiska. 🙁
Hittade en “translation file” som jag inte testat ännu iPhoneFreakz _ All The Latest And Greatest iPhone News iPhone PC suite compatible with firmware 2.0Du kan ju ändra den till engelska som jag beskrev tidigare. Allt ändras inte men det viktigaste ändras.
@6295gl 46598 wrote:
Får bara felmeddelande, något i stil med att telefonen inte är Jailbreakad.
Edit: Tryckte bara på “Exit” då felmeddelande visade sig.
Om du har jailbreakat med Blackra1n så måste du installera afc2add från cydia. Det gäller för SSH och Diskaid också.
Tack PonyBoy. Det löste sig med afc2add.
@6295gl 46601 wrote:
Tack PonyBoy. Det löste sig med afc2add.
Bra att det löste sig, här är en bra guide till PC Suite på engelska:
Iphone Guide List — Lazy Panda, makes your cell phone smart and bring you a lazy life.Hittar det inte i cydia, vart letar jag ?
@whywhy99 46690 wrote:
Hittar det inte i cydia, vart letar jag ?
afc2add finns i ModMyi.com sourcen. Har du inte den kan du installera det genom att öppna Cydia gå till Manage/Sources/Edit/Add sen skriver du http://apt.modmyi.com/
Jag hade inte den sourcen, tack för den. Nu blir det lättare, vilket vansinnigt mycket bättre gränssnitt !
fick 404 not found på den adressen 🙁
@whywhy99 46705 wrote:
Did not find repository 🙁
Det låter som din Cydia inte installerades korrekt för den sourcen ska intsalleras automatisk. Prova starta om din iphone och sedan gå in i Cydia igen, se om den autoinstallerar några nya pakages.
Finns en annan metod också som är lite svårare. Navigera till System/Library/Lockdown/Services.plist med iFile eller din SSH klient och öppna filen. Klistra in det som står mellan *** övanför denna rad:
com.apple.crashreportcopy***
com.apple.afc2Label
com.apple.afc2
ProgramArguments/usr/libexec/afcd
–lockdown
-d
/***
Eller så hämtar du denna fil http://iphonebrowser.googlecode.com/issues/attachment?aid=7505790485501415917&name=Services.plist och byter ut den med Services.plist i samma adress System/Library/Lockdown/
Reboota din iphone och då ska den fungera.Jag testade att starta om telefonen, och uppdaterade Cydia. Ingen lycka 🙁 Kan man ominstallera Cydia ?
Annars kanske jag får göra en ny JB, men vad händer då med alla mina sköna apps mm ?
@whywhy99 46729 wrote:
Jag testade att starta om telefonen, och uppdaterade Cydia. Ingen lycka 🙁 Kan man ominstallera Cydia ?
Annars kanske jag får göra en ny JB, men vad händer då med alla mina sköna apps mm ?
Så här kan du ominstallera Cydia:
Öppna Terminal i din iphone eller genom SSH och skriv in följandesu
alpine
apt-get remove cydia
apt-get install cydiaSen gör du en reboot.
Efter en halv natts hackande i phonen, lyckades jag tillslut 🙂 Vilket ljuvligt gränssnitt, och va smidigt det blev att leta runt i Cydia. Såhär borde ju Itunes funka !
Hejsan en annan fråga..
Hur bra är Iphone pc suite backup funktionen? går det återställa alla program och inställningar via den?
Post flyttad /Mod
Härligt program men fortfarande sjukt mycket som är på kinesiska :/
Sjukt smidigt program om man har fria sms. Kan skicka SMS i from av ett chatt fönster. Du skriver alltså smsen på datorn och sen skickas de genom din iPhone.
Grymt
Om man vill ha engelska så döp om den engelska languagefilen till samma namn som det den kinesiska har så lär den inte tanka någon ny fil.
Ska testa sen.
då iTunes bråkar nu så testar jag Free iTunes alternative – Manage iPod and iPhone without iTunes, fungerar än så länge bra
version 2.8.0.118 är ute nu..
för att ändra till svenska. Installera programen och på systray höger klicka den 3:e altenativ uppifrån ned och välj english.. så svårt är det inte.
Då jag laddar ner och installerar så blir det bara på kinesiska… Har ju testat att ta bort de 2 filerna men ej lyckats med det heller… Är det mig det är fel på eller hur gör man 😀
EDIT: Såg på bilden nu!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.