Philips Universalfjärrkontroll SJM3151 För iPod

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Philips Universalfjärrkontroll SJM3151 För iPod

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 55

Hej!

Jag har köpt en Philips Universalfjärrkontroll SJM3151/10 För iPod. Den ska funka med de flesta iPod’s. Jag tänkte prova med min iPhone 3g, men när jag dockar den i dockningsstationen så får jag upp att “laddning med det här tillbehöret stöds inte”. Men det är inte det jag är ute efter. för er som inte redan vet så går det alltså att styra iPod appen med fjärren. men för att kunna göra det så måste den vara i flygplans läge.

SJM3151/10 Philips Universalfjärrkontroll SJM3151 För iPod – Philips Support

Min fråga är då: Varför och finns det något sätt att inte behöva ha den i flygplansläge?

Tack!

Freebo
    Member
    Post count: 4365
    dapr0x
    Member

Tack för snabbt svar. men tyvärr så hjälper inte detta något. alltså docken och fjärren är inte avsedd till iPhone men den funkar på iPod Touch.

Så det går säkert inte att göra något åt saken. men jag vill ju inte att varje gång som jag dockar den så ska den va i FL.
    Eller så kanske jag får skita i att docka den helt enkelt?

Freebo
    Member

Ja men minst ett av tipsen handlar om att ta bort varningen om att enheten inte stöds/inte kan laddas i dockan… fungerat på mina Bose och Klipsch dockor

dapr0x
    Member

aha, jag läste lite för snabbt. tack:D

dapr0x
    Member

har gjort allt nu som det stod på länken du posta. Det funkar som jag ville. men en fråga bara går det att få den så att den laddas i docken oxå?

Freebo
    Member

Jag har aldrig testat det, tveksamt men inte omöjligt

dapr0x
    Member

Okej. Har du någon idé om hur? Ska sitta och pilla lite själv men om du har någon idé tar jag gärna emot:) Tacknför bra och snabba svar!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.