Plockade isär iphonen på fel sätt, död för alltid?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Plockade isär iphonen på fel sätt, död för alltid?

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 13

Min far (:() plockade isär telefonen men gjorde inte det korrekt vilket resulterade i att kabel #3 slets från sin kontakt. De två andra kablarna verkade vara ok. Efter många svordomar lyckades jag pilla tillbaks kabeln in i den halvtrasiga kontakten (som sitter fast på moderkortet) med lyckad resultat endast en gång (fan vad glad jag blev, för stunden…). Skärmen lyste och jag skulle trycka tillbaks skärmen men failade och skulle rätta till det, då lossnade kabel #3… Fick aldrig det att funka efter det.

Min fråga: Kan man köpa en såndär kontakt till kabel #3 någonstans? Har sökt på reservdelar till iphone men hittar inget liknande, kanske ska kolla någon elektronikaffär? Alternativt någon som kan fixa det för en rimlig peng? Eller är det helt kört?

För er som undrar varför den plockades isär så var det p.g.a att en del av simkortshållaren hade gått sönder och satt fast där inne.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.