Front page › Forums › Övriga ämnen › Plötsligt sämre batteritid
-
AuthorPosts
-
Jag har en Iphone 3GS levererad ny (efter garantiärende) i juni.
Att man måste jobba på att hålla batteriet laddat är nåt man får leva med.För 2-3 veckor sedan började telefonen bli mycket sämre. Man får ha den på laddning konstant hela tiden för att kunna använda telefonen.
Det kan vara 40% laddning när man lägger sig på kvällen och på morgonen är den död.Jag behöver inga vanliga tips som finns överallt. Grejen är att det plötsligt blivit oerhört mycket sämre utan att jag gjort några omkonfigurationer eller installerat några nya appar.
Funderade lite på vad som kan ha hänt för 2-3 veckor sedan. Det enda jag kan komma på är att mjukvaran i telefonen uppdaterades. Så jag har senaste versionen enligt iTunes. (Ska ju enligt alla tips innebära att batterihanteringen blit bättre)
NÅN SOM KÄNNER IGEN DETTA FENOMEN?
och har nåt tips på vad man kan göra.Procenten på batteriet är nåt man inte kan lita på riktigt, det kan vara så att batteriet drar lika mycket, och håller lika länge som innan, fast det visas annorlunda i telefonen och verkar som det tar slut mycket snabbare för dom har ändrat på det. Det är inte omöjligt att det är nåt som drar mer nu än det gjorde också eller att det är enbart felet. men jag tror att det är första fallet då det inte är en exakt visning på hur mycket batteri man har.
Hej!
Jag har en iPhone 3gs, där jag nyligen fixade basebandet 06.15.00 för att låsa upp mobilen. Allt gick oerhört perfekt ända tills jag insett att i mobilen blir överhettad och batteriet tar allt för slut. Kan problemet vara att det nya basebandet tar mycket av energin eller vad finns det för lösningar ?
Mvh: LouisHär har Apple riktigt bra tips för att få maximal batteritid: Apple – Batteries – iPhone
Ni som har iPads baseband kommer att förbruka batteri snabbare.
Ni andra som upplever att det plötsligt blivit sämmre
Stäng av Push för e-post och se om det hjälper. Det verkar som att vissa servrar som uppdaterats fungerar inte riktigt bra ihop med push och batteriet blir lidande -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.