Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Precis köpt iPhone 3G 8G, fyndat eller betalat överpris?
-
AuthorPosts
-
Har precis köpt en beggad Iphone 3g 8gb.
Och jag undrar vad denna ligger på i pris? så att jag kan få bekräftelse på om jag har gjort ett fynd eller om jag har betalat ett överpris.
Vad jag sedan gav för den är en annan historia som säkerligen kommer att avslöjas efter ett par inlägg =).
kanske 3000?
kanske 3000?
Ungefärligt värde ligger runt 4000 för en iPhone 3G 8GB, baserat på Traderas avslutade annonser.
*Flyttar och redigerar topic*
Ungefärligt värde ligger runt 4000 för en iPhone 3G 8GB, baserat på Traderas avslutade annonser.
*Flyttar och redigerar topic*
För mig är en begagnad 8 gb 3G iphone värd 3500 kr om den är operatörlåst, om den är olåst då 4000 kr. För en 16 gb skulle jag lägga till en 1000 lapp extra.
För mig är en begagnad 8 gb 3G iphone värd 3500 kr om den är operatörlåst, om den är olåst då 4000 kr. För en 16 gb skulle jag lägga till en 1000 lapp extra.
En som är stulen med spärrat IME nummer= 1000kr (att plocka och sälja delar från)
En som är stulen med spärrat IME nummer= 1000kr (att plocka och sälja delar från)
Jag skulle definitivt inte köpa en stulen…
Jag skulle definitivt inte köpa en stulen…
Så jag ska med andra ord vara nöjd med det pris jag gav på 3200kr(?)
Så jag ska med andra ord vara nöjd med det pris jag gav på 3200kr(?)
Jovisst, det låter ju bra i mina öron.
Var köpte du den?Jovisst, det låter ju bra i mina öron.
Var köpte du den?Hur vet man om telefonen är stulen? Jag köpte också min begagnad utav en tjej på blocket. Gav 3500 kr för en 16 gb:are. Men jag får ingen mottagning varken med telia eller nån annan operatör.. Fick igång den i ett par minuter med tjejens kort och I-sim men det var bara en gång det fungerade.
Hur vet man om telefonen är stulen? Jag köpte också min begagnad utav en tjej på blocket. Gav 3500 kr för en 16 gb:are. Men jag får ingen mottagning varken med telia eller nån annan operatör.. Fick igång den i ett par minuter med tjejens kort och I-sim men det var bara en gång det fungerade.
Sålde hon även sitt egna sim-kort? Knepigt!
@carpe 22705 wrote:
Nej nu blev det lite missförstånd här. Det var MIN flickvän jag syftade på. Inte tjejen som jag köpte den av. Tjejen jag köpte den av påstår att den var teliasåld och att allt funkade med hennes kort i.
Men jag kan inte få igång den med mitt teliakort. det står “avvaktar aktivering, detta kan ta en liten stund”.
@carpe 22705 wrote:
Nej nu blev det lite missförstånd här. Det var MIN flickvän jag syftade på. Inte tjejen som jag köpte den av. Tjejen jag köpte den av påstår att den var teliasåld och att allt funkade med hennes kort i.
Men jag kan inte få igång den med mitt teliakort. det står “avvaktar aktivering, detta kan ta en liten stund”.
har du testat att koppla in den till datorn med senaste iTunes installerat när den säger så?
har du testat att koppla in den till datorn med senaste iTunes installerat när den säger så?
@Äppelphone 22734 wrote:
Japp. Då får jag bara upp ” det finns nya operatörsinställningar att ladda hem”. Har prövat att uppdatera och att tacka nej. Inget hjälper..
@Äppelphone 22734 wrote:
Japp. Då får jag bara upp ” det finns nya operatörsinställningar att ladda hem”. Har prövat att uppdatera och att tacka nej. Inget hjälper..
Jag fick min för 4000:- använd i en vecka, bara (som ni alla vet är baksidan ett helvete att hålla ifrån repor) lite ytliga repor bak, annars helt fräsh. AT&T låst. Men nu sitter jag med 3 tack vare yellowsn0w =D
Jag fick min för 4000:- använd i en vecka, bara (som ni alla vet är baksidan ett helvete att hålla ifrån repor) lite ytliga repor bak, annars helt fräsh. AT&T låst. Men nu sitter jag med 3 tack vare yellowsn0w =D
Ska köpa iphone 3G 8gb när jag betalt klart min andra telefon (inom tre månader). Dock ska jag köpa min helt ny. Pga att man oftast blir grymt lurad på nätet
Ska köpa iphone 3G 8gb när jag betalt klart min andra telefon (inom tre månader). Dock ska jag köpa min helt ny. Pga att man oftast blir grymt lurad på nätet
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.