Pris på 3g 16gig i Italien/USA?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Pris på 3g 16gig i Italien/USA?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Hej!

Min syster åker till USA i helgen, men vad jag förstått från vad jag läst här, är alla 3g låsta i USA och man måste binda upp sig. Det tycker jag blir för omständigt =(

Däremot åker jag själv till Italien i slutet av oktober och där verkar man kunna köpa telefonen olåst!

Jag har försökt titta på vad priset för en olåst 16 gig 3G kostar där men min italienska lämnar mkt att önska. Så jag undrar om någon här vet vad den kostar? Vad kostar den (bunden) i USA?

Hälsningar Peter

elgreco
    Member
    Post count: 65

Hej!

Jag tror att 16 gig i italien kostar €569 och du kan köpa den med vodafone kontantkort.

VIKTIGT: Se till att de aktiverar den i butiken och att du får med dig ett vodafone kontantkort med dig hem! Så att du kan ha det kortet i när du uppdaterar programvaran. Annars finns risk att den blir telialåst…

I usa kan du inte köpa den obunden, bara bunden. Den kostar olika beroende på abonnemang, men $199 är ju det kända priset…
    Kolla ebay annars, men italienska iphones är olåsta vilket inte us-iphones är.

I värsta fall så säljer jag ett kort till dig så du kan använda din at&t iphone i svea rike…
    😉

mvh,

elGreco

elgreco
    Member

Hej!

Jag tror att 16 gig i italien kostar €569 och du kan köpa den med vodafone kontantkort.

VIKTIGT: Se till att de aktiverar den i butiken och att du får med dig ett vodafone kontantkort med dig hem! Så att du kan ha det kortet i när du uppdaterar programvaran. Annars finns risk att den blir telialåst…

I usa kan du inte köpa den obunden, bara bunden. Den kostar olika beroende på abonnemang, men $199 är ju det kända priset…

I värsta fall så säljer jag ett kort till dig så du kan använda din at&t iphone i svea rike…
    😉

mvh,

elGreco

elgreco
    Member

Hej!

😉

mvh,

elGreco

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

I USA kosta 8 Gb 199$ och 16 Gb 299$, dock måste man då anteckna abbonemang hos AT&T och mobilen är låsta till AT&T. Mycket bättre att köpa i Italien.

Ponyboy
    Member

I USA kosta 8 Gb 199$ och 16 Gb 299$, dock måste man då anteckna abbonemang hos AT&T och mobilen är låsta till AT&T. Mycket bättre att köpa i Italien.

Ponyboy
    Member

w_ille
    Member
    Post count: 69

hur funkar det med internett då? finns det fritt internet lr fixar man de hos sin operatör, låt oss säga att jag har tele2 så då fixar jag de där lr?

w_ille
    Member

hur funkar det med internett då? finns det fritt internet lr fixar man de hos sin operatör, låt oss säga att jag har tele2 så då fixar jag de där lr?

w_ille
    Member

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.