Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Pris på Iphone 3G S
-
AuthorPosts
-
Kommer ligga runt 9000 – 10000 enligt Metro – Datum klart fr svensk lansering av nya Iphone men det står även att Inga priser finns angivna för telefonen
Apple iPhone 3G S 16GB – Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation
@Mr Fyhr 37214 wrote:
Kommer ligga runt 9000 – 10000 enligt Metro – Datum klart fr svensk lansering av nya Iphone men det står även att Inga priser finns angivna för telefonen
Apple iPhone 3G S 16GB – Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation
Nja, det man ser är dagspriset som gäller just nu på ful importerade Iphone 3 GS som säljs till överpris. Nu när inte Telia har monopol på Iphone får vi förhoppningsvis mer humana priser.
@andlin 37216 wrote:
Nja, det man ser är dagspriset som gäller just nu på ful importerade Iphone 3 GS som säljs till överpris. Nu när inte Telia har monopol på Iphone får vi förhoppningsvis mer humana priser.
Jo, men samtidigt har vår krona tappat rejält i värde och av någon anledning brukar allting vara en aning dyrare i Sverige. Man kan ju se att 16GB går för 619€=7000kr och 32GB för 719€=8100 i exempelvis Italien. Skulle gissa att den hamnar på 8000 här och 10 för 32GB modellen.
skrev följande i en annan tråd:
“Från halebop.
Varje vecka utser vi två vinnare som går vidare och är med i den stora finalen. I finalen tävlar deltagarna om två iPhone 3GS och massa andra fina priser. bla bla bla
Priser
De två som vinner veckotävlingen får 500 kr att ringa för samt en plats i finalen. I finalen är priserna som följande:
1-2 pris – 1 varsin iPhone och 500 kr att ringa för (värde 7000 kr)Vilket betyder att Iphone 3GS 16 GB måste kosta ca 6500 utan abonnemang..
http://www.halebop.se/mobiltjanster/sommar2009/tavlingsregler/ “
Betalar man 10 lak för en telefon har man för mycket pengar och för lite i huvudet…
De e ju det som är så kul alltid retar de någon…
Jag förstår ju att det blir reaktioner om man berättar att man har betalat 10 000 kr för en mobil. Det är mycket pengar. Men jag tror summan blir runt 8000 kr, vilket i och för sig är mycket pengar.
Håller själv på att funderar hit och dit om jag ska skaffa en, och det lutar över till att det blir en pga följande:
Har inget behov av att skaffa mig en ny mobil varje år. Den jag har idag är en Sony/Ericsson W800i, tror den kostade 3000 eller mera kommer inte ihåg. Tror att jag köpte den i dec 2005. Kostnaden hög i början men i längden så kommer det att löna sig för mig (hoppas jag, haha)
Ser iPhone som en liten minidator. Jag har kollat på program i App store och har hittat massor som jag är intresserad av. En kanske löjlig sak men som jag tror kommer att funka bra är att jag inte kommer att skriva komihåg lappar, matlista på papper längre, det blir på mobilen istället, skönt att slippa ha massa lappar drällande. Har flera andra ex men jag tror ni är med.
Sen går iPhone in i min hobby, datorer (pga att jag ser den som en minidator) och därför kan jag känna att jag kan lägga en del pengar på den.
Det är bara två saker som jag hoppas på. 1. Att kvalitén i iPhone är bra så att den håller i många år. 2. Att OS 4 funkar smidigt på 3Gs.
Bara mina enkla tankar.
CyberVarför skulle iPhonen bli så dyr i Sverige. I Australien säljs 32GB för 1000 australienska dollar, vilket är ca 6000 svenska kronor.
Man kan ju hoppas att det blir samma summa här. Men kanske blir det dyrare pga kronans värde, men vad vet jag. Hur som helst ju billigare desto bättre:P
Cyber
Ingen blir gladare än mig om summan 6000 kr stämmer. Den får gärna bli billigare också, helt ok för mig 😀
Mvh
CyberNäää nu har du skrivit det, och då måste det bli så. Haha.
Ähh, det är alltid kul att bolla med olika tankar. Hoppas att vi får prisuppgifter snart. Jag är bra nyfiken på vad det kommer att kosta mig att köpa en iPhone.
Ha det gött
CyberJag skulle gissa på att Iphone 3gs kommer att ha ungefär samma pris som Iphone 3G har i dagsläget…
Här kan ni köpa dom operatörsfria och allt, dessvärre till rejält efterblivet höga priser 🙁
Network Norway Webshop6700kr och 7500kr är väl inte efterblivet högt? Så vida dom är olåsta och allt som du säger.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.