Problem efter jailbreak

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Problem efter jailbreak

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

Hejsan, jag sitter här med en iphone 3gs 4.1 som jag har jailbreakat med limer1n. Cydia och allt fungerar bra men app stor appen, miniräknaren och andra ikoner är borta!
    Jag har rebootat, restored hemskärmen och återställt med backup men inget funkar. Är det enda alternativet att återställa den till fabriksinställningarna? och i sånt fall, kommer jailbreaket och upplåsningen av simkortet att försvinna?
    Tack på förhand!

Dag
    Member
    Post count: 57

De är alltså helt borta? Ligger inte i någon mapp bara?

Installera sbsettings från cydia.
    Klicka på “more” till vänster.
    klicka på “hide icons”.
    Se så att ikonerna du saknar visas.

amanda91
    Member

Nej, de är helt borta alltså.

Provade sbsettings men de dyker inte upp där varken hidden eller unhidden…

amanda91
    Member

Detta hände alltså precis efter att jag jailbreakat telefonen… någon som vet vad man bör göra?

LuDii
    Member
    Post count: 360

testa att köra om JB

Valentine
    Member
    Post count: 182

JAG HADE SAMMA PROBLEM! är alla orginal appar kvar?
    Jag återställde och hade tur att få tillbaka 4.1. Men om du återställer den så ska allt bli bra! 😀

Valentine
    Member

men har du jailbreakat den & låst uoo den eller har du gjort det i affären?

LuDii
    Member

Men ifall hon återställer den så får hon ju den senaste 4.2.1 och inte 4.1

Valentine
    Member

jag fick 4.1?

LuDii
    Member

ja men du hade väl tur och fick inte med senaste uppdateringen. jag återställde min igår och jag fick 4.2.1

amanda91
    Member

japp har kört om jailbreaken också… jag har jailbreakat den själv och en kompis låste upp den. apparna som är borta är app store, game center och miniräknaren 🙁 okej, så jag bör alltså inte återställa den till fabriksinställningarna?

Valentine
    Member

@amanda91 83842 wrote:

japp har kört om jailbreaken också… jag har jailbreakat den själv och en kompis låste upp den. apparna som är borta är app store, game center och miniräknaren 🙁 okej, så jag bör alltså inte återställa den till fabriksinställningarna?

ludi sa ju att han fick 4.2, jag hade nog bara tur som sagt :/ eller så vet jag inte. men du har väll inget val isf? jag hade ett problem som tog bort ALLA appar utan youtube och några av dom jag laddat ner. men återtällde sen va allt bra (y)

men 4.2 går med att låsa upp och jailbreaka. förutom att du måste använda datorn när den stängts av.

amanda91
    Member

aa okej… men återställde du ifrån telefon eller ifrån datorn?

Valentine
    Member

datorn, hade inga appar ju

amanda91
    Member

aa i see, inte ens inställningar? hur som helst, man kan ju återställa den genom inställningsappen på själva telefonen… kanske inte uppdaterar sig då?

Valentine
    Member

@amanda91 83853 wrote:

aa i see, inte ens inställningar? hur som helst, man kan ju återställa den genom inställningsappen på själva telefonen… kanske inte uppdaterar sig då?

Det fanns ingenting.
    🙁 Testa, jag vet inte

amanda91
    Member

nja… lär den inte låsa sig till telenor igen då? använder tele2

Valentine
    Member

Jo, men det ska ju komma ett unlock idag! Men vet ju inte hur det är med det.. Så vänta ett tag, om du inte behöver det (det som är borta) så är det ju inte så farligt. App store finns ju i iTunes :p

amanda91
    Member

@valentine 83856 wrote:

Jo, men det ska ju komma ett unlock idag! Men vet ju inte hur det är med det.. Så vänta ett tag, om du inte behöver det (det som är borta) så är det ju inte så farligt. App store finns ju i iTunes :p

Alright! Då väntar jag tills unlocken kommer ut dårå… har läst hela veckan och hela dagen att den ska komma idag. Verkar inte komma? 🙁

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.