Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Problem efter Jailbreak och unlock
-
AuthorPosts
-
Har en 3GS med den gamla bootromen som har ett skumt problem! Den är köpt i Japan och låst till Softbank MC133J
Redan vid försök med JB och Unlock med Jailbreakme.com i somras samt även nu efter uppdatering till 6.15 via Redsnow / unlock med Ulrasn0w händer samma sak:
När jag sätter in mitt Tele2-kort meddelar telefonen att “Annat simkort upptäckt, anslut till Itunes” och i Itunes står det att “simkortet inte är supportat” i vanlig ordning MEN…:
– Tele2 går igång och jag ser att operatörsloggan visar Tele2, jag kan även ta emot både samtal och SMS. Detta samtidigt som “anslut till Itunes” bilden visas.
Har försökt att både avinstallera och ominstallera Ultrasn0w flera gånger.
Igår lyckades jag komma förbi detta och då fungerade allt men misstänkte detta och efter att jag plockat ut simkortet händer detta. Kommer dock inte på hur jag gjorde igår…:-(
Någon som sett detta innan och vet hur jag skall göra?
Ingen som vet något om detta??? Helt ensam om detta märkliga fel? 🙁
Det är apples nya säkerhets åtgärd, att gå tillbaka till anslut till itunes för att aktivera så fort du byter opperatörs kort på en opperatörslåst iphone.
JAg har för mig att man kunde ta ut aktiveringsfilen från en upplåst iphone och lägga in den i sin egen för att det ska fungera.
Detta kan dock ha ändrats i 4.2.1Prova att installera hacktivate patch i cydia
Tack!
Men det verkar som om Hacktivation Patch inte funkar på något över 4.0.1…:(Någon som vet om det finns något liknande för senaste jailbreak/unlock??
Men detta verkade gå bra:
few other ways are mentioned below
first of all u
pdate cydia
than press search in Cydia than search for AFC2ADD and install itdownload this software ifunbox ( This will help u browse and put lockdown file in ur iphone which is attached below )
MEGAUPLOAD – The leading online storage and file delivery servicego to /private/var/root/Library/ and delete orginal lockdown folder and put attached lockdown folder
after this just restart ur iphone
if still same then use Winscp and change 0755 value of lockdown to 0644
download link of Winscp MEGAUPLOAD – The leading online storage and file delivery serviceIf anyone needs any guidance than i am here for u
Hittat på denna sidan:
Few iphone 3G , 3Gs and 4 shows different sim detected Solution here | iPhone Network -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.