problem EFTER jailbreakning :'(

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak problem EFTER jailbreakning :'(

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 22

Hej! ska brätta allt ifrån början. Råkade för ett par dagar sedan uppgradera min iphone 2g till 3.1 lyckades efter jag insåg vad jag gjort var jag ju tvungen att jailbreaka den igen och lyckades först nergradera den efter ett bra tag till 3.0.1 och sen till 3.0

Efter detta jailbreakade jag den och allting funkar som den ska men problemet är att den bara funkar med telia/comviq nu efteråt. När jag sätter i mitt tre kort står det “no simcard instaled”.

när jag går in i settings/general/about står det Carrier TELIA 4.0.
    Betyder detta att den är låst till telia TROTS att jag jailbreaka den?!
    Går detta att återställa?

MvH Alfred

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Jailbreak och unlock är två helt olika saker. Det du vill göra är att unlocka… Vet ej hur det är med 2G men det låter knäppt att den blivit låst till Telia…

snook
    Member
    Post count: 2190

@affe89 43770 wrote:

Hej! ska brätta allt ifrån början. Råkade för ett par dagar sedan uppgradera min iphone 2g till 3.1 lyckades efter jag insåg vad jag gjort var jag ju tvungen att jailbreaka den igen och lyckades först nergradera den efter ett bra tag till 3.0.1 och sen till 3.0

Efter detta jailbreakade jag den och allting funkar som den ska men problemet är att den bara funkar med telia/comviq nu efteråt. När jag sätter i mitt tre kort står det “no simcard instaled”.

när jag går in i settings/general/about står det Carrier TELIA 4.0.
    Betyder detta att den är låst till telia TROTS att jag jailbreaka den?!
    Går detta att återställa?

MvH Alfred

Problemet ligger i att du har en iPhone 2G som inte stödjer 3G, bara GSM.

Och Tre använder bara 3G nätet.

affe89
    Member

@snook 43777 wrote:

Problemet ligger i att du har en iPhone 2G som inte stödjer 3G, bara GSM.

Och Tre använder bara 3G nätet.

Okejj, har läst på lite osv.. men det finns alltså inga möjligheter att ha 3 på iphone 2g=

Miche
    Participant
    Post count: 358

@affe89 43797 wrote:

Okejj, har läst på lite osv.. men det finns alltså inga möjligheter att ha 3 på iphone 2g=

Nej, 3 använder endast 3G nätet (ej GSM/2G). Så oavsett om du låser upp för andra operatörer så kommer de inte funka då “vanliga” iphone inte stödjer 3G.

affe89
    Member

okej okej, får väll ta och vänta tills mitt abenomang gått ut..
    Men iaf har en mycket viktig fråga!
    Allting funkar med min iphon uton EN grej och det är wi-fin och det är ju inte så jävla ball.
    Jailbreakade den och låste upp den med redsnow men fattar fan inte varför jag inte hittar nått nätvärk även när jag sitter brevid routern!

Vad kan detta bro på ? har provat att ¨terställa nätvärksinställningar osv..
    tacksam för svar Mvh Alfred!

adam_
    Member
    Post count: 43

affe89, jag har också lyckats uppdatera min 2g till 3.1, hur gjorde du för att downgrada den? 🙂
    Jag har windows..

affe89
    Member

googla 3.1 to 3.0

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

@adam_ 43830 wrote:

affe89, jag har också lyckats uppdatera min 2g till 3.1, hur gjorde du för att downgrada den? 🙂
    Jag har windows..

kolla:
    Downgrade iPhone 3.1 to 3.0.1 | Redmond Pie

wilkab89
    Member
    Post count: 84

du kan ha upgraderat ditt baseband till 11.05.07

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.