Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem efter uppdatering
-
AuthorPosts
-
Uppdaterade nyss min iphone 3g till firmware 3.1.2.
Innan jag uppdaterade så hade jag jailbreakat och laddat ner categories.
Klantig som jag är så tänkte jag inte på det och nu har alla apps som låg i mapparna försvunnit. Eller de finns kvar när jag kollar i itunes men de syns inte på telefonen..
Det går inte heller att gå till app store och ladda ner igen för där står det att appen redan är installerad….
Någon som vet hur man ska göra?gör en återställning och börja om på nytt?
Märkte en grej till nu..
Efter uppdateringen kan jag inte öppna några nedladdade apps över huvud taget:(
De stängs ner direkt efter 1 sekund.
Testade även att ladda hem ett nytt program (SvD Quiz) men även det stängs ner direkt.Någon som vet vad det beror på?
Väldigt tacksam för svar!
det med att apps stängs ner efter 1sekund brukar gå bort efter en omstart utav telefonen.
(iallafall för mig)
sedan så tycker jag att du ska göra en fullständig återställning så kan du börja om på nyttTack för svar pongo!
Har testat att starta om men funkade inte..
När jag gör en fullständig återställning så står det i itunes att allting kommer raderas..
Är det bara på telefonen det raderas? Jag menar är det säkerhetskopierat i itunes så jag kan lägga in allt igen? Inte så kul att bli av med alla kontakter osv…det är bara på telefonen det raderas (kontakter/mp3 osv osv) den blir då som den dagen du köpte den,
det med säkerhetskopia vet jag inte så mycket om, då jag ställer in min iphone som ny varje gång jag gör en återställning, så tänker inte ljuga något där och låter någon annan svara ^^
Har testat en återställning nu, men likadant som innan.. 🙁
Valde att inte ställa in iphonen som ny, och efter synkroniseringen var allt (kontakter osv.) kvar..
Vet inte vad jag ska göra…
slaneby
October 17, 2009 at 14:19Post count: 0Gör en soft reset. Håll ner power och home i ca 10sec
släpp sedan båda när äpplet syns, det hjälpte mig när
mina Apps crashade.För categories finns en lösning här på forumet,
sök är din bästa vän 🙂Det har löst sig med “categories-problemet”. Hittade svaret här på forumet, var för lat/panikslagen för att använda sökfunktionen tidigare 🙂
Men kan fortfarande inte öppna några apps. Testat att göra en soft reset också men det hjälpte inte heller…
slaneby
October 17, 2009 at 14:43Post count: 0Du skall kunna gå in i safemode på något sätt,
testa att göra en “omstart” av springboard därifrånHar sökt lite om det här på forumet och fler verkar ha haft samma problem.
Nån skrev att det räckte med att ladda hem en ny app och sen ta bort den igen så skulle resten fungera… har testat det men det funkar inte för mig..Hur man gör en omstart av springboard vet jag inte hur man gör…
Ska testa att återställa en gång till…
Men om jag väljer att ställa in den som ny efter återställningen, kan jag fortfarande lägga in samma saker som jag har säkerhetskopierat innan?
Gör inte så mycket om jag blir av med alla apps som jag laddat ner, men vill absolut inte förlora alla kontakter…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.