Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem efter uppdatering till firmware 2.0.1?
-
AuthorPosts
-
Efter att ha uppdaterat programvaran till firmware 2.0.1. så har mina nedladdade program slutat att fungera.
När jag knackar på programmet så öppnas det för att sedan stängas ner igen och så återvänder jag till hemskärmen.
Någon som har liknande problem?
nej
Skriver detta bara för att inlägget ska bli mins 5 tecken långt 😀
@andy5525 8465 wrote:
Efter att ha uppdaterat programvaran till firmware 2.0.1. så har mina nedladdade program slutat att fungera.
När jag knackar på programmet så öppnas det för att sedan stängas ner igen och så återvänder jag till hemskärmen.
Någon som har liknande problem?
Samma problem för mig. Jag fick ta bort dom från telefonen manuellt och sedan ladda ner dom från app-store igen.
Prova med att starta om telefonen, har funkat för mig.
@josefmusic 8485 wrote:
Prova med att starta om telefonen, har funkat för mig.
Lotto!
Detta fungerade inte för mig.
Är du “inloggad” på App Store? Jag “loggade” in på både iPhonen och på datorn, sen efter det fungerade alla program igen.
Vet inte ifall det var bara på grund av detta, men värt att ge ett försök.kan bara säga at jag har annat problem, telefonen går aldrig ner i standby. Har laddat den 2 ggr idag.
någon som har en lösning?
@cybertron 8507 wrote:
kan bara säga at jag har annat problem, telefonen går aldrig ner i standby. Har laddat den 2 ggr idag.
någon som har en lösning?
Hur menar du? Släcks aldrig belysningen lr? (Antar att jag inte behöver säga detta, men kolla så inte autolåset är satt till “aldrig”).
Jo jag har haft samma problem. Jag klickade på appsen i home men dem startar inte. Sen synkroniserade jag telefonen med Iphone och såg till så att jag inte fick några error-messages under synkroniseringen.
Jag säger det: får du error under en synkronisering, SYNKA IGEN!
Lycke till.
@mossarelli 8561 wrote:
Jo jag har haft samma problem. Jag klickade på appsen i home men dem startar inte. Sen synkroniserade jag telefonen med Iphone Lycke till.
Synkade du telefonen med iphonen ?;)
Jag hade inga problem alls med firmware 2.0.1. Men nu har jag sjukt mycket buggar, skulle inte 2.0.1 vara biggfixare?
@josefmusic 8573 wrote:
Jag hade inga problem alls med firmware 2.0.1. Men nu har jag sjukt mycket buggar, skulle inte 2.0.1 vara biggfixare?
Vilka buggar har du ?
ja fick en del buggar efter update, innan inga alls!!
@josefmusic 8573 wrote:
Du hade inga problem med 2.0.0 menar du?
Vad för buggar har du fått nu?
Jag märkte av några buggar då jag fick telefonen. En mening var “glömd” att översättas till svenska och stod på engelska.
Programbuggarna att de inte fungerade stämmer bra. Dock kunde jag aldrig starta om telefonen eftersom knapp”jävlen” inte fungerade. Efter uppdatering i itunes, där det ingick omstart, så fungerade programmen igen.
Safari buggade tidigare och hängde sig. Inte lika mkt av det med uppdateringen.
Kan dock inte utforska så mkt nu då telefonen fraktas till apple nu, påslagen och förhoppningsvis väldigt irriterande för de som handskas med den.
😉
@trilenium 8578 wrote:
Du hade inga problem med 2.0.0 menar du?
Vad för buggar har du fått nu?
Jag märkte av några buggar då jag fick telefonen. En mening var “glömd” att översättas till svenska och stod på engelska.
Programbuggarna att de inte fungerade stämmer bra. Dock kunde jag aldrig starta om telefonen eftersom knapp”jävlen” inte fungerade. Efter uppdatering i itunes, där det ingick omstart, så fungerade programmen igen.
Safari buggade tidigare och hängde sig. Inte lika mkt av det med uppdateringen.
Kan dock inte utforska så mkt nu då telefonen fraktas till apple nu, påslagen och förhoppningsvis väldigt irriterande för de som handskas med den.
😉
När ja fick min Fon, funkade allt toppen….
Efter uppdateringen … började sms skivningen bli trög haka sig, kontakterna…när man trycker på kontakter alltså …så tar de en lång stund innan dom kommer fram ..sen en stund till innan man kan scrolla…
ja har fler buggar ..men lite av det iaf 😡@halle 8530 wrote:
Hur menar du? Släcks aldrig belysningen lr? (Antar att jag inte behöver säga detta, men kolla så inte autolåset är satt till “aldrig”).
nej, den släcks och autolåset är på så det är inte problemet. Det som verkar vara är att den liksom aldrig går ner i sitt energisparläge, så jag har ca. 4 timmar per laddning nu då den “alltid är på”.
Jävligt trist skulle jag vilja säga, standby tiden och usage tiden är samma. och batteriet töms på 4 timmar.
ingen som vet något? försöker hitta trådarna på discussions.apple.com som behandlade detta problem i den första firmwaren. men hittar dem inte.
jag har nu hittat källan till problemet jag har. Det visar sig vara PUSH. Vet inte om dem gjort någon förändring i push hanteringen, men slår jag på den numera så tror telefonen att den skall vara på hela tiden och laddar således ur sig direkt.
Efter att jag bytte och kör var 15:e minuter har nu telefonen varit igång (usage: 3 timmar) och standby 6 timmar.
Vilket är mer så som jag haft tidigare. dock har jag ca, 75% kvar av batteriet….jaja, tänkte det kiunde vara värt för någon att veta.Lagget när man ska skriva sms finns fortfarande kvar, trots senaste uppdateringen. Jag har lagt märke till att detta endast uppstår när telefonen har varit avstängd. Går man då in i sms-applikationen efter uppstart och börjar skriva finns lagget, dock är det sällsynt. Åtgärden är att stänga ner sms-appen manuellt med home-knappen och öppna den igen. Då funkar det.
Ett annat roblem som kom efter nya uppdateringen är att telefonen inte ger ifrån sig något ljud när man får sms. Orka.
Ett annat roblem som kom efter nya uppdateringen är att telefonen inte ger ifrån sig något ljud när man får sms. Orka.
Varje jag startar upp telefonen finns sms-lagget, vilken sällan fanns där innan uppdateringen. Nu finns det alltid där. Jag måste då stänga sms-appen och öppna den igen.
En annan bug är att varje gång jag startat om telefonen, eller ibland behöver jag inte ens göra det, är att ringsignalvolymen är satt till lägsta, trots att jag alltid sätter den på högsta. Så var den innan uppdateringen också, men då satt den i mitten. Är det bara jag som upplever dessa problem?
Jag har då inte stött på dessa problem alls som du skriver om, någon annan?
Det verkar ju nästan som allt bli buggigare efter uppdateringen :O
så jag tror jag avvaktar ist. Allt flyter på bra nu så som det är.Jag har inte märkt några nya buggar i 2.0.1 på min lur iaf.. allt fungerar bättre än med 2.0 för mig.
Nu har problemet uppstått igen, det med att telefonen inte låter när jag får ett sms. Detta problem fanns tidigare för mig och uppkom först efter uppdateringen till 2.0.1. Jag gjorde en återställning och det fungerade i nån vecka, men nu är problemet plötsligt tillbaka. Den är helt tyst vid nytt sms.
Börjar seriöst bli trött på den här telefonen nu. Om inte Apple kan fixa till all skit säljer jag den och köper en annan telefon.
@halle 9394 wrote:
Nu har problemet uppstått igen, det med att telefonen inte låter när jag får ett sms. Detta problem fanns tidigare för mig och uppkom först efter uppdateringen till 2.0.1. Jag gjorde en återställning och det fungerade i nån vecka, men nu är problemet plötsligt tillbaka. Den är helt tyst vid nytt sms.
Börjar seriöst bli trött på den här telefonen nu. Om inte Apple kan fixa till all skit säljer jag den och köper en annan telefon.
“Detta problem fanns tidigare för mig och uppkom först efter uppdateringen till 2.0.1.” Öhh va?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.