Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Problem efter upplåsning med Yell0wsnow (3.0.1)
-
AuthorPosts
-
Jag har låst upp en 3Gs med version 3.0.1 som var låst till Telenor från början. Upplåsningen fungerade bra i cirka två månader sen kom det upp en morgon när telefon startades “no service”.
Det jag har testat är att köra jailbreak igen med pwagne men det hjälpte inte, installerade om Yellowsn0w men det hjälpte inte, Sätter i Fruns telenors kort o då fungerar den. Men problemet är att vi vill köra den med Telia. (Telefonen är köpt av en som köpt den på telenor därför vi inte köpte direkt från Telia) Trycker jag sen i Telia kortet så kommer “3G” upp i telefonen sen efter en stund står det “Ingen Service”.
Någon som har en bra lösning på detta problem.
Tacksam för svar.
testa ultrasn0w? inte vet ja
steg 1: starta cydia och adda detta som source ( repo666.ultrasn0w.com )
steg 2: sök efter ultrasn0w och installera. starta om din mobil och nu ska den vara upplåst.
Har det inlagt men det vill inte fungera…
//Rickard
funkar wifi?
testa att resetta networks
alternativt blåsa om telefonen, ladda ner ipsw för 3.0.1 OCH 3.0 (som behövs för Redsn0w), i iTunes kör skift+restore och peka på 3.0.1 ipsw filen osv sen redwn0w osv.eller kolla utmärkta manualer på iClarified – Apple News and Tutorials
En helt idiotisk tanke kanske, men kan man inte gå till Telenor och pröjsa en upplåsning. Så är problemet löst för all framtid.
@mrcabelguy 45461 wrote:
Jag tror bara 3 låser upp sina kontankorts iPhone före ett års tid men jag kan ha fel
Helt rätt
Tack för alla bra förslag, jag skall kolla detta under helgen…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.