Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem med 3g mottagning iOS4.1 iphone 4
-
AuthorPosts
-
Hejsan
Någon annan som fått samma problem jag jag uppdaterade till 4.1 igår och har svårt få 3g mottagning och surfa. Sitter på jobbet nu och den hittar bara gsm inte 3g här hade jag fullt innan! Detta suger ju någon annan som upplevt samma problem? Tele2 använder jag.
Jag fick det problemet idag, kan inte få in någon 3g-täckning, har jag tur får jag 2g-täckning… Detta uppstod inte när jag uppdaterade programvaran utan har haft iOS 4,1 ett tag nu…
Kan det vara fel på antennen?
Ska även testa om jag har problem med att få in Wifi, har dock inget här på jobbet så det får vi se senare idag…Har också Tele2 som operatör.
Dock har min arbetskollega (som har samma abonnemang) full 3g-täckning (han har en Sony Ericsson.@nilzze 78338 wrote:
Jag fick det problemet idag, kan inte få in någon 3g-täckning, har jag tur får jag 2g-täckning… Detta uppstod inte när jag uppdaterade programvaran utan har haft iOS 4,1 ett tag nu…
Kan det vara fel på antennen?
Ska även testa om jag har problem med att få in Wifi, har dock inget här på jobbet så det får vi se senare idag…Har också Tele2 som operatör.
Dock har min arbetskollega (som har samma abonnemang) full 3g-täckning (han har en Sony Ericsson.Inget fel på antenn det är en bugg nånstanns, ring klaga på tele2 det gjorde jag och ingen annan ahde klagat sa dem innan damn! Detta började direkt igår efter uppdateringen. Har alltdi haft full 3g på jobbet nu kopplar den inte ens upp, på supporten frågade dem om jag hade 3g på haha NEJ det ahr jag glömt haha herregud. Sen sa dem att ajg skulle installera den tidigare programvaran 4.0.1 istället men man kan ju inte gå tillbaka i tiden eller??
Nu verkar det funka igen? Hmm =)
@smisken 78340 wrote:
Inget fel på antenn det är en bugg nånstanns, ring klaga på tele2 det gjorde jag och ingen annan ahde klagat sa dem innan damn! Detta började direkt igår efter uppdateringen. Har alltdi haft full 3g på jobbet nu kopplar den inte ens upp, på supporten frågade dem om jag hade 3g på haha NEJ det ahr jag glömt haha herregud. Sen sa dem att ajg skulle installera den tidigare programvaran 4.0.1 istället men man kan ju inte gå tillbaka i tiden eller??
Nu verkar det funka igen? Hmm =)
Fram på eftermiddagen hoppade 3G igång igen, och det har funkat sen dess… Nu hoppas vi att det håller sig…
Har lika problem nu jag med. Får ingen 3G täckning alls. Så att surfa finns inte ens som tanke då det står helt still. Har den där jävla “ringen” nu hela tiden.
Förra helgen uppdaterade jag till 4.1 och gjorde en jailbreak och från tis-ons har jag vart utan 3G hela tiden. Vafan är det för fel :/ ?
Har Tele2.
Har du kollat så att tele2 inte har problem ?
@iPhoneReservdelar.se 81666 wrote:
Har du kollat så att tele2 inte har problem ?
Min brorsa o några till har tele2 och iphone4 men har 3g och det funkar kalas. :/
Fixat. Verkade som jag hade råkat stängt av 3G genom SBsettings 😛 nu fungerar det igen =)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.