Problem med 3G-täckning i iPhone 3G?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med 3G-täckning i iPhone 3G?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1973

Hej,

Har läst runt lite och det är MÅNGA inklusive jag som har stora problem med 3G-täckningen i iPhone 3G.

Det är endast två “staplar” när jag har 3G igång, den går aldrig över det. Avvaktiverar jag 3G så har jag full täckning.

Är det också så för er? Troligtvis en bugg i firmware 2.0… hoppas jag.

EDIT: Värt att notera att det är såhär för folk i andra länder också.

Glottis
    Member
    Post count: 41

Samma här väldigt lite staplar när jag har 3g täckning.
    Men det verkar ändå som att mottagningen är bra, det går fint att surfa/maila/prata.

Jag får den känslan av att telia har lite problem med sin 3g täckning lite var stans just nu. för jag provade med min gamla nokia n95 och det va inte mycket bättre mottagning på den.

Kanske alla nya iphone användare som håller på å sänka telias nät 🙂

edit:
    verkar inte vara ensamma om problemet
    Stora problem med 3G-täckning på iPhone – MacWorld

jompao
    Member
    Post count: 456

Ja det funkar väldigt dåligt hemma. Flyttade över simkortet till min Tytn telefon och där jag hade 1 pinne med iPhone får jag nu 2-3 pinnar. Även Tytn har inbyggd antenn. iPhone växlar nästan alltid över till Edge hemma så fort man kopplar upp och kör data.

Helt klart något som inte är som det ska. Hoppas att det rör sig om mjukvaruproblem. :confused:

iPhoneinfo.se
    Member

Hoppas dom fixar detta inom kort.

jompao
    Member
    Post count: 456

@glottis 7027 wrote:

Samma här väldigt lite staplar när jag har 3g täckning.
    Men det verkar ändå som att mottagningen är bra, det går fint att surfa/maila/prata.

Jag får den känslan av att telia har lite problem med sin 3g täckning lite var stans just nu. för jag provade med min gamla nokia n95 och det va inte mycket bättre mottagning på den.

Kanske alla nya iphone användare som håller på å sänka telias nät 🙂
    ]

Var inne i Telias butik på Drottninggatan i centrala Örebro och klagade på 3G täckning och att det på deras täckningskarta visar full sprätt med Turbo 3G där jag bor (centralt) men att iPhone går över på Edge 90% av tiden när jag är hemma. Såg då att jag bara hade två pinnar 3G inne i deras butik. De kollade en till iPhone de hade igång och det var lika illa på den, bara två pinnar..

Värt att tillägga är att så fort luren går över på Edge hemma så har jag fem pinnar.

Jag funderar starkt på om Apple medvetet har strypt ner 3G radion på något sätt för att hålla upp en bra batteritid i sina papper… 🙁

iPhoneinfo.se
    Member

Den drar mer batteri när det är sämre täckning så du vet 😉

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.