Problem med användning av firmware

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med användning av firmware

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Tja!

Tänkte försöka mig på att jailb. min iphone 3g med hjälp av: iClarified – iPhone – Guide för jailbrea på din iPhone (OS 3.0) med RedSn0w (Windows)
    Men när jag tankat hem 3.0 firmware:en och ska använda den går detta ej.
    Filen är ju en zippad fil. Jag kommer alltså inte åt den när jag ska välja firmware för att återställa telefonen.
    Någon som vet vad jag gör för fel?

Peace out

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Du ska unzippa den först med hjälp av winrar eller winzip. Sen är det bara köra på.

rollerave
    Member

tack för det snabba svaret MEN!, on jag packar upp den filen, så får jag ingen .ipsw fil som jag ska använda. utan ett gäng andra filer som inte går att använda via itunes =(

mixen1
    Member
    Post count: 11

@rollerave 41152 wrote:

tack för det snabba svaret MEN!, on jag packar upp den filen, så får jag ingen .ipsw fil som jag ska använda. utan ett gäng andra filer som inte går att använda via itunes =(

Tror detta har varit uppe tidigare.

Döp bara om din .zip fil till .ispw sedan är det klart. Ingen uppackning behövs.

MvH Micke

rollerave
    Member

nope, detta har jag oxå provat.. filtypen är ju .zip och kan inte ändras bara genom att ändra namnet till .ipsw. men tack för ett svar till. några andra förslag?

carpe
    Member
    Post count: 904

Testa att tanka hem filen i Explorer, för jag gissar på att du tankar hem den i Firefox(?).

Annars finns ditt svar på google, jag hade samma problem, kommer dock inte ihåg lösningen.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Om du bytar namn från zip i slutet på filen till ipsw så ska filen bli en vit fyrkant och får beskrivningen: Apple firmwarefil.
    Om du bytar namn i slutet men ingenting händer gör du följande:
    Mappalternativ > Visning > Dölj filnamnstilägg för kända filer > Bocka ur > OK

Nu borde du kunna se .zip i slutet och då ändrar du den till ipsw.
    Sen via iTunes, Shift+klick på Återställ och leta upp filen.

Vill du ladda ner ipsw-filer?
    [All iPhone & iTouch Firmwares] System Restore Image (download here) – Hackint0sh

rollerave
    Member

strålande! atta jag inte tänkte på detta =( tackar så mkt för svaret!!!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.