Problem med applikationer i min iPhone.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med applikationer i min iPhone.

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Member
    Post count: 165

Hej.

Jag har, som rubriken säger, fått lite problem med ALLA nedladdade applikationer
    i min iPhone. Jag startar dom, dom hoppar igång, men efter någon sekund så
    stängs dom av. Det gäller alla som jag har laddat ner. Det har ingen betydelse
    om de ska koppla upp emot nätet, eller om dom inte ska det. Inget funkar.

Det som är mest mysko är att jag inte har gjort något med telefonen heller. Inga
    uppdateringar (det är uppdaterad, men ja.. jag har inte uppdaterat någon sedan
    den fungerade senast…). Helt plötsligt, för några dagar sedan, så bara fungerade
    inte applikationerna.

Jag har (och kommer aldrig att..) inte Jailbreakat min telefon, och ja. Det enda
    jag har gjort är att jag har skaffat en ny dator, samt att jag har lagt till lite
    nya låtar i telefonen. Men det är ju inget sådant som kan påverka applikationerna…
    …eller?

Någon som har några idéer kring vad det kan vara och/eller vad jag ska göra?
    Kul att ha en iPhone som inte kan köra applikationer? Knappast!

P.S. Nu provade jag att uppdatera till 2.2.1, bara för att se om det gjorde någon
    skillnad; och det gjorde det INTE!

gelegrodan
    Member
    Post count: 111

Restorade du dina settings efter du uppgraderade till 2.2.1? Prova att installera om och skita i det… kanske hjälper?

bozz
    Member
    Post count: 1199

testa trycka “auktorisera” i iTunes (i någon av menyerna). Det funkade för mig när jag hade samma problem

steffe
    Member
    Post count: 2452

Testa att hålla in home och powerknapparna samtidigt tills telefonen startar om,det funkade för mig.

Hexenhammer
    Member

Jag tankade ner en uppdatering till EN applikation… och då började alla andra att funka igen.

Hexenhammer
    Member

@bozz 24301 wrote:

testa trycka “auktorisera” i iTunes (i någon av menyerna). Det funkade för mig när jag hade samma problem

Det är det där man får göra för att kunna komma åt iTunes Store på flera datorer va? Och så har man väl bara “fem gånger” på sig? För jag har säkert förbrukat fler datorer än så, den senaste tiden…

Mekke
    Member
    Post count: 2271

@hexenhammer 24353 wrote:

Det är det där man får göra för att kunna komma åt iTunes Store på flera datorer va? Och så har man väl bara “fem gånger” på sig? För jag har säkert förbrukat fler datorer än så, den senaste tiden…

Då får du avauktorisera de gamla 😉

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

Jag har precis samma problem men vet inte vad jag ska göra.
    det dök upp när jag uppdaterade till 2.2.1 :S

steffeiphone
    Participant

Jag har precis samma problem men vet inte vad jag ska göra.
    det dök upp när jag uppdaterade till 2.2.1 :S

steffeiphone
    Participant

@hexenhammer 24288 wrote:

Hej.

Jag har, som rubriken säger, fått lite problem med ALLA nedladdade applikationer
    i min iPhone. Jag startar dom, dom hoppar igång, men efter någon sekund så
    stängs dom av. Det gäller alla som jag har laddat ner. Det har ingen betydelse
    om de ska koppla upp emot nätet, eller om dom inte ska det. Inget funkar.

Det som är mest mysko är att jag inte har gjort något med telefonen heller. Inga
    uppdateringar (det är uppdaterad, men ja.. jag har inte uppdaterat någon sedan
    den fungerade senast…). Helt plötsligt, för några dagar sedan, så bara fungerade
    inte applikationerna.

Jag har (och kommer aldrig att..) inte Jailbreakat min telefon, och ja. Det enda
    jag har gjort är att jag har skaffat en ny dator, samt att jag har lagt till lite
    nya låtar i telefonen. Men det är ju inget sådant som kan påverka applikationerna…
    …eller?

Någon som har några idéer kring vad det kan vara och/eller vad jag ska göra?
    Kul att ha en iPhone som inte kan köra applikationer? Knappast!

P.S. Nu provade jag att uppdatera till 2.2.1, bara för att se om det gjorde någon
    skillnad; och det gjorde det INTE!

Jag kom på ett sätt som jag säkert inte är ensam om 🙂
    Testa bara att ladda ner en ny sak i appstore, spelar ingen roll vilken så ska allt börja fungera som vanligt igen!

KOLLA GÄRNA MINA TRÅDAR 🙂

_______iPhone 3G 16 GB vit_____________

Pear
    Member
    Post count: 322

samma sak hände för mig, jag körde en systemåterställning, funkade!:D

Hexenhammer
    Member

@mekke 24354 wrote:

Då får du avauktorisera de gamla 😉

Och då måste jag förstås ha tillgång till de gamla datorerna?

Hexenhammer
    Member

@steffeiphone 24450 wrote:

Jag kom på ett sätt som jag säkert inte är ensam om 🙂
    Testa bara att ladda ner en ny sak i appstore, spelar ingen roll vilken så ska allt börja fungera som vanligt igen!

KOLLA GÄRNA MINA TRÅDAR 🙂

_______iPhone 3G 16 GB vit_____________

Japp. Jag provade det – Och det funkade. Väldigt mysko problem hur som helst.
    Mycket eftersom att jag inte hade uppdaterat något alls, då det började strula.

steffeiphone
    Participant

Ja jag blev lite orolig när den fungerade som den gjorde, så såg jag att flera hade samma problem.. men nu funkar min kära telefon som den ska 🙂

Hexenhammer
    Member

Nu är det så att detta problem har kommit tillbaka igen, och det verkar alltså
    bli så att det kommer så fort jag synkar med datorn hemma. Kan det vara så
    att man har haft “för många datorer” och att det är därför. Hemma har jag
    nämligen en helt ny dator. Och det är ju faktiskt sen dess som det har börjat
    strula. När jag kommer till jobbet och uppdaterar något i mobilen så börjar allt
    att fungera igen, konstigt nog….

För man har ju bara ett visst antal “chanser” eller sådär (5st om jag inte minns
    fel). Hur gör man för att ändra på detta? Jag har säkert haft 5 datorer som jag
    har gjort mig av med den senaste tiden. Och jag har liksom inte “avregistrerat”
    kopplingen till iTunes i just de datorerna. Hur får man möjligheter att koppla upp
    sig emot fler datorer?

jonnilsson
    Member
    Post count: 338

Provat att uppdatera itunes ? Så du inte sitter med en gammal version?

Hexenhammer
    Member

@jonnilsson 25124 wrote:

Provat att uppdatera itunes ? Så du inte sitter med en gammal version?

Eh, ja. Jag håller mig alltid uppdaterad… Tror fortfarande att det har att göra med att man ibland synkar med en dator utöver det där antalet som man har “tillgång till”, enligt iTunes.

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.