Problem med återställning, får felmeddelande (1601)

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med återställning, får felmeddelande (1601)

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej, jag har gjort ett sådant där klassiskt fel verkar det som, jag köpte en Iphone 1 (första generationen) 16 GB av en kompis. Kom hem glad i hågen, installerade Itunes och kopplade in den för att tanka över lite av min musiksmak. Itunes “berättar” att jag kan ladda ner en ny version och jag gör det… så då får jag jag ett meddelande om fel simkort eller något, börjar ana oråd. Läser i alla möjliga forum om vad jag gjort för fel, hittar alla möjliga olika program för jailbreakning, aktivering, upplåsning osv.

Så har jag kommit hit… jag kopplar in telefonen i datorn, itunes igång. ordar så att telefonen hamnar i DFU-mode (jag gör på rätt sätt) tar in den backup som gjordes vid första uppdateringen –> (1601) tar in en custom firmware –> (1601) ja ni förstår? Jag har hamnat i ett lite pikärt läge där jag inte vet hur jag skall komma vidare.

Felmeddelandet lyder i sin helhet:
    iphone-enheten “iPhone” kunde intes återställas. Ett okänt fel uppstod (1601)

Så min bävan om hjälp: vad fasiken skall jag göra nu?

Med hopp om hjälp
    /M

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.