problem med att använda iphone som modem

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone problem med att använda iphone som modem

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 14

nån som vet om det går att avnända min bärbara dator och surfa med över telefonens internet .
    Har en ipone3 och en dator ,Fujitsu esprimo mobil v 6555 . Den har inbyggt bluetooth, men när jag startar bluetooth på telefonen så hitta inte datorn den.
    Har sagt upp det mobila internetabb med Telia och tänkte bara köra över telefonen

Tacksam för svar

CLS
    Member
    Post count: 223

@chme 88267 wrote:

nån som vet om det går att avnända min bärbara dator och surfa med över telefonens internet .
    Har en ipone3 och en dator ,Fujitsu esprimo mobil v 6555 . Den har inbyggt bluetooth, men när jag startar bluetooth på telefonen så hitta inte datorn den.
    Har sagt upp det mobila internetabb med Telia och tänkte bara köra över telefonen

Tacksam för svar

Du kan inte använda Bluetooth som internet förbindelse mellan din dator och iPhonen. Använd synkkabeln du fick med till telefonen och starta sedan Internetdelningen i iPhonen (finns under inställningar), sedan kan du surfa på datorn med hjälp av telefonens internetförbindelse.

Kingmiran
    Member
    Post count: 122

@cls 88270 wrote:

Du kan inte använda Bluetooth som internet förbindelse mellan din dator och iPhonen. Använd synkkabeln du fick med till telefonen och starta sedan Internetdelningen i iPhonen (finns under inställningar), sedan kan du surfa på datorn med hjälp av telefonens internetförbindelse.

Jo det kan man visst. Om du har jailbreakat din phone så kan du instalera mywi från cydia och den gör så att du får internetdelning via din wifi eller blutooth från din iphone

joque
    Member
    Post count: 96

@cls 88270 wrote:

Du måste även starta iTunes på datorn för att Internetdelning ska fungera.

chme
    Member
    Post count: 14

ok tack för svar , ska kolla

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.