Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Problem med att hacka iPhone 3G.
-
AuthorPosts
-
Jag köpte min iPhone 3G med telenor under påskveckan. Jag har försökt att hacka den med QuickPwn men det har ej gått. Hur ska jag göra för att kunna jailbreaka min iPhone?
@gabbe 29780 wrote:
Jag köpte min iPhone 3G med telenor under påskveckan. Jag har försökt att hacka den med QuickPwn men det har ej gått. Hur ska jag göra för att kunna jailbreaka min iPhone?
är du säker på att du följde guiden?
iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar Din 2.x.x 3G iPhone med QuickPwn (Windows)Jag har följt den guide som du skickade. Men när jag ska ‘återställa’ iPhonen med programmvaran som det står att man ska så kommer det upp ett felmedelande efter drygt halva tiden. Det är alltså mellan steg nr 2 och steg nr 3 vid guiden. Någon som har en aning om varför?
@gabbe 29801 wrote:
Jag har följt den guide som du skickade. Men när jag ska ‘återställa’ iPhonen med programmvaran som det står att man ska så kommer det upp ett felmedelande efter drygt halva tiden. Det är alltså mellan steg nr 2 och steg nr 3 vid guiden. Någon som har en aning om varför?
vad står det i rutan eller fönstret som dyker upp?
Det kommer upp en slags error skylt i iTunes. Står att uppdateringen kunde inte fortsätta. Sen måste jag återställa den vanligt igen.
@gabbe 29890 wrote:
Det kommer upp en slags error skylt i iTunes. Står att uppdateringen kunde inte fortsätta. Sen måste jag återställa den vanligt igen.
eftersom du har köt det nytt så antar jag att det 2.2.1 eller hur?
för då kan du sätta på DFU mode, säkrare för dig också 🙂 sen forsätter du med jailbreak
iClarified – iPhone – How to Put an iPhone Into DFU Mode@gabbe 29890 wrote:
Jag jailbreakade min 2.2.1 idag, och använde QuickPwn225-2 från denna post: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/3825-quickpwn-version-2-2-1-a.html#post29559
Du måste följa instruktionerna noga, för den säger åt dig att hålla nere knappar i viss ordning exakta tider!
Om du använder den så ska du inte behöva använda iTunes alls…
jag försökte nämligen förut med metoden där man ska köra restore i iTunes med en patchad firmware, men jag fick oxå konstiga felmeddelanden. Men denna metod fungerade utmärkt utan att behöva köra restore i iTunes. (i windows ska sägas, försökte från min macbook men då fick jag felmeddelanden även med 225-2).Hoppas detta löser ditt problem!
(Edit: med 225-2 behöver du inte försätta luren i DFU-mode innan!)
Tack så hemskt mycket! Ska försöka jailbreaka min iPhone imorrn igen. En följdfråga dock. Jag har lagt till rätt många kontakter. Kommer dom vara kvar? Om ej, finns det nått smidigt sätt så jag slipper lägga till alla igen?
@gabbe 29958 wrote:
Tack så hemskt mycket! Ska försöka jailbreaka min iPhone imorrn igen. En följdfråga dock. Jag har lagt till rätt många kontakter. Kommer dom vara kvar? Om ej, finns det nått smidigt sätt så jag slipper lägga till alla igen?
Först och främst, om du använder metoden jag beskrev så nollställs inte telefonen! alla program, alla kontakter och mailkonton låg kvar efter jailbreaken!
Men vill tillägga apropå kontakter;
Om du har din mail via exchange så är det väldigt smidigt att lägga in alla dina telefon-kontakter där, det har jag gjort för länge sedan och nu när jag skaffade min iphone så suckade jag över att jag skulle behöva lägga in alla kontakter igen, men när jag la in exchange-kontot frågade den om jag ville synca kontakterna oxå å vips så fanns alla där! hur smidigt som helst!
Gjorde nämligen samma sak på HTC’n förut oxå, men visste inte att iphonen oxå kunde det.Vet dock inte vad det finns för andra möjligheter, men jag reagerade bara över hur smidigt detta var. Prova iaf och se om du kan synca dina mail-kontakter, och om du kan även med andra konton, lägg in personerna du vill ha i mobilen där och uppdatera kontakterna med telefonnummer och allt, på det sättet har du ju alla kontakter på alla ställen du behöver och uppdaterat, och om du flashar om telefonen behöver du inte oroa dig. Dessutom skickar man ju mer och mer mail från mobilen, så det är ju inte så dumt att ha alla mailkontakter i mobilen, även om det är folk man inte skulle haft i vanliga telefonboken.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.