problem med att överföra filmer

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone problem med att överföra filmer

Viewing 36 posts - 1 through 36 (of 36 total)
  • Author
    Member
    Post count: 201

Har försökt att överföra filmer från iTunes till min iPhone. Men det går inte.
    Filmerna är konverterade till mp4. Har testat med att dra filerna till enheten men det går inte…

har testat med att skapa spelistor med filerna och sedan överföra men det går inte…

Har testat med att lägga till de i som musikvideor men det går inte…

Så vad ska jag göra?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Jag är inte säker men jag tror att det ska vara mp4v jag har inte fört över någon film än.

MrCabelguy
    Member

Jag är inte säker men jag tror att det ska vara mp4v jag har inte fört över någon film än.

MrCabelguy
    Member

Mekke
    Member
    Post count: 2271

mp4 ska fungera. Har du testat att sätta din iPhone på att synka filmer automatiskt? Det ska iaf fungera 🙂

Mekke
    Member

mp4 ska fungera. Har du testat att sätta din iPhone på att synka filmer automatiskt? Det ska iaf fungera 🙂

Mekke
    Member

Red Eagle
    Member

Utveckla gärna lite mer…

Under fliken sammanfattning har jag testat med att synkronsera automatiskt när denna iPhone är ansluten och de andra allternativen där.

Har gått in på video fliken men filerna kommer inte upp där.

Filmerna är inte köpta från iTunes Store men det måste de väll inte vara, eller?

Red Eagle
    Member

Utveckla gärna lite mer…

Under fliken sammanfattning har jag testat med att synkronsera automatiskt när denna iPhone är ansluten och de andra allternativen där.

Filmerna är inte köpta från iTunes Store men det måste de väll inte vara, eller?

Red Eagle
    Member

Utveckla gärna lite mer…

fantal
    Member
    Post count: 78

Red Eagle, filmerna ska ha vara konverterade i formatet .mp4 eller .m4v(det formatet jag använder själv). Därefter lägger du till filmen i itunes och den hamnar under “Film” fliken antar jag. Därefter högerklicka på filmen och välj “Visa Info”, sedan går du in på “Options” där och ändrar från “Movies” till “TV-Show”. När du gör det kommer filmen hamna under “TV-Show” fliken i itunes istället för “Movies”.

När du är klar, går du till din “iphone” och under “Video” fliken väljer du synka alla spår. Svårare än det är det inte.

fantal
    Member

Red Eagle, filmerna ska ha vara konverterade i formatet .mp4 eller .m4v(det formatet jag använder själv). Därefter lägger du till filmen i itunes och den hamnar under “Film” fliken antar jag. Därefter högerklicka på filmen och välj “Visa Info”, sedan går du in på “Options” där och ändrar från “Movies” till “TV-Show”. När du gör det kommer filmen hamna under “TV-Show” fliken i itunes istället för “Movies”.

När du är klar, går du till din “iphone” och under “Video” fliken väljer du synka alla spår. Svårare än det är det inte.

fantal
    Member

Red Eagle
    Member

Tackar och bockar! Nu funkar det!

Att jag inte tänkte på det.

Borde ha ändrat de till TV show från början…

Red Eagle
    Member

Red Eagle
    Member

Fluppen
    Member
    Post count: 65

Asså..jag blir knasig !!! Jag är helt säker på att jag bara klickade och drog mina MP4 filer till “Filmer” i Itunes sedan fungerade det..nu är det stört omöjligt !! Jag har uppdaterat Itunes och är rädd att den möjligheten har tagits bort..

Fantal…ditt sätt att göra det fungerar inte heller…kan visserligen bero på att jag inte riktigt lyckas göra som du beskriver !? Kan nån akuthjälpa mig nu, ska jobba natt om 2 timmar 😉

Miche
    Participant
    Post count: 358

Ska funka med drag n dropp med senaste itunes också, funkar både på min iphone och ipod touch utan problem. Utan att hålla på med att gå in på info och klicka på dittan och duttan.. Lät som en komplicerad sak att behöva göra för att få över en film/seriesnutt.. Och är ganska säker på att man inte ska behöva göra så?

För att drag n drop ska funka så måste man stänga av automatisk sync och sätta på hantera musik och film manuellt.

Fluppen
    Member

Exakt Miche !! Drag and drop har fungerat skitbra för mig hittils, jag uppdaterade min Itunes förra veckan och nu funkar detinte längre…. kommer bara upp en röd ring med ett sträck över när jag håller filen över film-mappen i Itunes..

Jag blir galen !!!!! HJÄLP !!!!!!!!!!!!

Fluppen
    Member

Jag ändrade till hantera manuellt, då krävde den att jag tryckte på nåt…nu är alla mina Ipodfiler raderade i Iphonen….. Jippi det blir bara bättre och bättre det här…

Fluppen
    Member

Men nu kan jag åtminstone överföra filerna 😉

micke68
    Member
    Post count: 2

en liten fråga jag har några avi filer som jag gäna vill ha i iphonen vilket pogram gör jag sån där mp4 ???

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@micke68 56342 wrote:

en liten fråga jag har några avi filer som jag gäna vill ha i iphonen vilket pogram gör jag sån där mp4 ???

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/3505-film.html

Handbrake & Air Video är poppis

micke68
    Member
    Post count: 2

Tack Freebo jag hittade konvertare. u har jag konvetat till Mpeg-4 men jag får inte in den i itunes tycker itunes ä krånglig men ä ingen hejare på data ;))
    kan nån förklara bra hur jag får in film ???? Tack

mickemy
    Member
    Post count: 30

skickade över en film till min iphone men hittar ej vart den tog vägen, har sökt men får inga träffar,,,men såg på minnet att den måste ha gått in i telen,,ngn som kan tipsa mig om vad som har hänt? filmen är i mp4 format,
    när jag högerklickar på filmen så finns det inget options så att man kan ändra till tv show som jag läste

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Skickade in? Via itunes eller vadå?

mickemy
    Member

filmen ligger i itunes, ser på minnet att den har kommit in i tele men hittar den ej, jag känner mig så jävla korkad men får det ej att funka,,tacj för all hjälp jag kan få

H3NR11K
    Member

Filmer ligger under ipodikonen. Ska finnas en liten flik längst ned inne i iPod appen som det står “filmer” på.

mickemy
    Member

tomt där,,,,finns det ngn guide hur man gör från start?

mickemy
    Member

Finns det ngn som har en guide till hur man gör för att föra över en mp4 film till iphone3gs?

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Till mickemy: Lägg in en film som är i mp4-format i iTunes. Gå in till iPhone-fliken i iTunes. Sen fliken “Filmer” där kryssar du antingen i att den ska synka alla filmer, eller endast de som du kryssat i. Kryssa i din film, och välj sedan synkronisera längst ner till höger i iTunes. (Obs Du måste ha mobilen inkopplad i datorn)

mickemy
    Member

@iash 58956 wrote:

Till mickemy: Lägg in en film som är i mp4-format i iTunes. Gå in till iPhone-fliken i iTunes. Sen fliken “Filmer” där kryssar du antingen i att den ska synka alla filmer, eller endast de som du kryssat i. Kryssa i din film, och välj sedan synkronisera längst ner till höger i iTunes. (Obs Du måste ha mobilen inkopplad i datorn)

Gjort det men det funkar ej,,,ser på minnet att det sjunker med lika mycket som storleken på filmen men hittar den inte,,tack iaf för all hjälp

H3NR11K
    Member

sökt med spotlight?

pato
    Member
    Post count: 1

Någon som vet hur bluetooth fungerar?måste man aktivera eller ha det iphonen ikopplad eller något sådant?

medzz
    Member
    Post count: 259

Finns det något bra program att konvertera filmer till iphone 4 ? Testade videoara men kvalitén blev inte som önskade (suddig film på något sätt) skulle gärna vilja kunna använda det fina skärmen 🙂

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619
Viewing 36 posts - 1 through 36 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.