Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem med att synka i iTunes
-
AuthorPosts
-
Hej! Jag skaffade en iPhone 3GS 16gb för drygt en månad sen och den har fungerat felfritt förutom att det numera inte går att synka i iTunes sedan jag jailbreakade.
Sedan jailbreaken så kommer meddelandet “iTunes kan inte läsa innehållet i iPhone-enheten “xxx iPhone”. Gå till fliken Sammanfattning i iPhone-inställningarna och klicka på Återställ så återställs iPhone till fabriksinställningarna.” upp i iTunes när jag sätter iPhonen i datorn och man får inget annat val än att återställa.
Jag använder fw 3.1.2 med Blackra1n tethered jailbreak i iPhonen och har för närvarande iTunes 9.0.3.15 installerat på datorn med Windows 7. Jag har även testat andra versioner av iTunes samt att koppla iPhonen i andra datorer med Windows XP men med samma resultat.
Jag jailbreakade iPhonen bara någon dag efter att jag hade fått hem den men innan dess gick det smärtfritt att synka. Därmed har jag dessvärre bara synkat en bråkdel av det nuvarande innehållet på mobilen och är framförallt rädd för att förlora mina kontakter och apps om jag blir tvungen att återställa. Skulle därför vara väldigt tacksam för hjälp med att hitta en lösning som inte innebär återställning! Men jag får skylla mig själv om det är den enda utvägen eftersom jag väntade så länge med att söka hjälp 😉
Tack på förhand!
Återställning är enda lösningen, att felsöka ett sådant problem är ingen polkadans på chokladkakor. I FAQn i min signatur hittar du knep för att spara undan den data du vill ha kvar till din dator
Okej, tack så mycket! Nu har jag inte hunnit kolla FAQ:n men råkar du veta om det är något särskilt man ska tänka på för att undvika att få samma problem igen efter återställning och ny jb, eller är det en slump att såna problem uppstår?
Jag jailbreakade om min frus telefon igår och innan jag läste tillbaka backupen var jag inne i /var/mobile/media för att ladda upp ett par Cycorder videos som inte synkas till backupen. Efter det fick jag samma felmeddelande som du sitter med, jag spenderade en stund på att försöka fixa till det men insåg att det var stillborn så jag återställde.
Jag är rätt säker på att det är iTunes databasen som ballar ur när man är inne och joxar i vissa kataloger, vilka som är mer känsliga för “jox” känner jag dock inte till.
hmm, du har 3.1.2 och köpte den för en månad sedan… har du 3.1.2 SHSH sparade via Cydia så kan du återställa till 3.1.2 annars blir det 3.1.3 hur du än gör.
Japp jag hade min SHSH sparad i Cydia så jag återställde till 3.1.2 tidigare idag. Nu fungerar allting som det ska och det går klockrent att synka och allt!
Ifall någon annan får ett liknande problem så är egentligen det enda nämnvärda, utöver själva återställningen, att jag var tvungen att starta om datorn efter att jag hade återställt iPhonen. Innan jag startade om burken så fick jag en hel rad fel (3-5 stycken olika felmeddelanden ploppade upp samtidigt i iTunes, t.ex. “Okänt fel (-48)”) varje gång jag stoppade iPhonen i datorn men efter omstart fungerade det direkt.
Jag får tacka så mycket för hjälpen ännu en gång!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.