Problem med Blackra1n

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 32

Jaha då satt man här igen…

Försökte väll jailbreaka telefonen 12/dag i 6 dagars tid för 3 månader sen eller nått sånt utan att lyckas men tänkte att nu kanske det kommit ut några nya grejor så jag testade att söka och hittade även denna gång att blackra1n är bäst så jag laddade ner det men när jag skulle starta det så får jag upp:

“Det här programmet kunde inte startas eftersom qtcf.dll inte kunde hittas”

Efter lite sökningar så hittade jag att man skulle ladda ner qtfc.dll och lägga den i samma mapp som blackra1n och sen skulle det funka men då kommer detta upp:

“det här programmet kunde inte startas eftersom qtcf.dll inte kunde hittas”

Så vad ska jag göra nu?

Nu får jag ju inte ens igång skiten?

Eller finns det någon vänlig själ i Karlstad som kan JB mot en liten peng?

Har lagt ner så jävla mkt tid på det här nu utan att få det att gå.

Telefonen det gäller är en 3GS 32 GB

Firmware 3.1.2

Baseband: 05.11.07

Tack på förhand

//Niklas

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Har du verkligen iTunes installerat på datorn?

Wrazxc
    Member

@freebo 58088 wrote:

Har du verkligen iTunes installerat på datorn?

Jajjemän, den senaste oxå….

Wrazxc
    Member

Nu funkade det helt plötsligt efter en omstart av datorn men dock är det precis samma fel somm när jag testade för ett par månader sedan…. Klipper bara in ett inlägg som jag skre då.

“När jag kopplar in Iphonen när det står waiting for Iphone så tar det ca 2 sek sen kommer det up runnig i ca 1 sek och sedan blir iphonen svart och på datorn står det “done, waiting for reboot” plus att det kommer upp ett meddelande att man har lyckats osv.

Detta händer alltså hur jag en beter mig. Jag har testat i recovery mode, testat att återställa tlf. Testat på flera datorer.”

Precis likadant är det nu…… Någon som har något förslag eller som bor mellan åmål och karlstad som kan fixa det?

Wrazxc
    Member

Som sagt, jag ska till Karlstad ikväll så är det någon som bor där och har möjlighet att hjälpa mig, Kanske går det lättare att göra det med en mac? så vore jag tacksam för hjälp och naturligtvis så får ni bet.

K-mountain
    Member
    Post count: 200

När jag kopplar in Iphonen när det står waiting for Iphone så tar det ca 2 sek sen kommer det up runnig i ca 1 sek och sedan blir iphonen svart och på datorn står det “done, waiting for reboot” plus att det kommer upp ett meddelande att man har lyckats osv.

Hade detta problem när jag försökte göra det hos min flickvänn. Prövade med två olika datorer, och ingen funka. Men hemma fungerade det bra med en av datorerna. Så tydligen så funkar inte Blackra1n med vissa datorer, eller något sådant..
    Den det funkade på hade Windows XP, och dom andra hade W7 samt Vista. En annan dator som det inte heller gick att köra på hade också XP, så det måste tydligen vara nått speciellt med datorn för att det ska funka 😛

Wrazxc
    Member

@k-mountain 58095 wrote:

Hade detta problem när jag försökte göra det hos min flickvänn. Prövade med två olika datorer, och ingen funka. Men hemma fungerade det bra med en av datorerna. Så tydligen så funkar inte Blackra1n med vissa datorer, eller något sådant..
    Den det funkade på hade Windows XP, och dom andra hade W7 samt Vista. En annan dator som det inte heller gick att köra på hade också XP, så det måste tydligen vara nått speciellt med datorn för att det ska funka 😛

Ok, ja för Jag har testat mina 2 plus hos en kompis och det funkade inte, sen har jag testat hos morsan o farsan och hos en kompis till och där funkade inte ens blackra1n :S

K-mountain
    Member

@wrazxc 58096 wrote:

Ok, ja för Jag har testat mina 2 plus hos en kompis och det funkade inte, sen har jag testat hos morsan o farsan och hos en kompis till och där funkade inte ens blackra1n :S

Precis, det är det jag menar! Only the choosen ones may use Blackra1 😛

Jäkligt konstigt att det bara funkar för vissa datorer! Maila gärna eller nått om du eller någon annan hittar en lösning, för detta är ett mysterium jag vill veta svaret på 😛

Wrazxc
    Member

Haha…. ja vet inte vad som hände nu men jag bytte litte till den bärbara en halvtimme å testa o nu til den stationära igen o efter 30-40 försök så pang bara det funka…. sjukt skumt alltså!

Jag har gjort precis samma sak i 6 dagar i rad men nu bara det funka… Scary things

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Orkar du söka i denna tråd så är dina chanser att fixa till JBet nästan 100%

K-mountain
    Member

@wrazxc 58099 wrote:

Haha…. ja vet inte vad som hände nu men jag bytte litte till den bärbara en halvtimme å testa o nu til den stationära igen o efter 30-40 försök så pang bara det funka…. sjukt skumt alltså!

Jag har gjort precis samma sak i 6 dagar i rad men nu bara det funka… Scary things

Joh, de får mig och undra om det är ett så stabilt prog. ;P
    Grattis i alla fall! 😛

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.