Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Problem med fabriksåterställning Iphone 3Gs
-
AuthorPosts
-
Hej !
Hoppas någon här kan hjälpa mig med mitt problem, som är som följer.
Har en Iphone 3Gs som jag har jailbreakat med Redsnow, en tethered jailbreak, när jag gjorde detta så bytte jag basbandet i telefonen för att kunna jailbreaka, jag har Ipads basband nu. Efter att telefonen krånglat en del på sistone tänkte jag återställa den och där kommer problemet, det funkar inte…..
Har uppdaterat Itunes men det hjälper inte, får “okänt fel 1015” hela tiden och telefonen är alltjämt i DFU läge, den stannar i uppstart på USB+Itunes ikonen. Har testat att köra TinyUmbrella men utan resultat.
Vad göra ?? Slänga luren och köpa ny ?? Går detta att fixa ??
Ytterst tacksam om någon här vet.@grovis 89683 wrote:
Hej !
Hoppas någon här kan hjälpa mig med mitt problem, som är som följer.
Har en Iphone 3Gs som jag har jailbreakat med Redsnow, en tethered jailbreak, när jag gjorde detta så bytte jag basbandet i telefonen för att kunna jailbreaka, jag har Ipads basband nu. Efter att telefonen krånglat en del på sistone tänkte jag återställa den och där kommer problemet, det funkar inte…..
Har uppdaterat Itunes men det hjälper inte, får “okänt fel 1015” hela tiden och telefonen är alltjämt i DFU läge, den stannar i uppstart på USB+Itunes ikonen. Har testat att köra TinyUmbrella men utan resultat.
Vad göra ?? Slänga luren och köpa ny ?? Går detta att fixa ??
Ytterst tacksam om någon här vet.Följ denna guide:
Guide: Åtgärda iTunes error 1015 | iPhoneguiden.seHar gjort enligt guide och får upp meddelandet “unable to recognize specified ISPW”
Laddade hem custom firmware först och fick detta medd, sen laddade jag hem original firmware, men där hittar inte redsnow något, det war en zip fil med en massa filer i, jag gör förmodligen något fel…… 🙂@grovis 89692 wrote:
Har gjort enligt guide och får upp meddelandet “unable to recognize specified ISPW”
Laddade hem custom firmware först och fick detta medd, sen laddade jag hem original firmware, men där hittar inte redsnow något, det war en zip fil med en massa filer i, jag gör förmodligen något fel…… 🙂Först ska du ladda ner redsnow och då väljer man mellan mac eller pc.
Sen ska du ladda ner custom och orginal ipsw till din modell.
Du kan göra en mapp på skrivbordet som du lägger i ipsw filerna och redsnow.
Sen startar du redsnow och sen trycker du på browse och väljer orginalfilen,sen väljer du Just enter pwned DFU mode right now.
Sen följer du uppmaningen i redsnow och när iPhone är i Dfu mode så startar du iTunes och tryck därefter på återställ samtidigt som du håller in Alt (Mac) eller Shift (Win).Navigera nu till din Custom ipsw och återställ enheten med iOS 4.2.1. iTunes kommer nu att börja jobba och det är bara slå dig ner och vänta.Jag bugar och bockar så parketten i köket blir blodig….
Iphone up and running !!!!!! TACK SOM FAN !!!!!!Hej igen !!
Efter att Mr Cableguy så eminent hjälpt mig med ovanstående bekymmer så att min Iphone funkar klockrent igen så återkommer tanken att jailbreaka igen 🙂
Lite trist att inte vara jailbreakad så att säga.
Vad skall jag använda för jailbreak program ?? Jag vill inte ha en tethererd jailbreak igen utan en fungerande ordentlig sådan.
Min lur är Iphone 3Gs 32 Gb, innan förra jailbreaken uppdaterade jag till Ipads basband men efter återställning har jag 4.2.1 (tror jag) 🙂 är inte någon kung på detta så jag hoppas någon här kan hjälpa mig rätt..@mrcabelguy 89754 wrote:
Skönt att höra att du fixade det
Har liknande problem…Verkar som du kan lösa problem när det gäller sånt.
Jag har en iPhone 3gs. Har försökt jailbreaka den med redsn0w 4.2.1 men det funkade inte, utan jag kom tillbaka till itunes ikon och usb.
Har försökt återställa via iTunes kommer samma sak.
Det står jag ska ha passande Sim kort men har inte. Jag vill kunna komma åt telefonen utan den där spärren.
Jag har gjort det förut fast det var på en annan telefon och annan firmwire.Denna har 4.3.1 har jag för mig.
Hur gör jag? Jag har försökt jailbreaka på många sätt funkar inte.:( -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.