Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › problem med filmuppspelning i safari=!!
-
AuthorPosts
-
hej!
hoppas att någon kunnig kan hjälpa mig här!jag har fått ett problem med uppspelning av filmer direkt från safari.
Alltså när man klickar på filmen så quickplayer öppnas och filmen ska spelas upp där i! (har iaf för mig att det var quickplayer som öppnades?)nu helt plötsligt så kommer de bara upp en vit sida med massa svarta tecken på. (liknande tex en “antecknings”-fil i windos som är fel format, massa konstiga tecken)
detta har alltså hänt plötsligt, fungerade utmärkt ett par månader när jag köpte telefonen.
testade på kompisens iphone som är exakt som min. där fungerade det!
gäller en 16gb 3gs, har provat med olika firmwire, nyligen uppdaterade jagh till 3,1,3 ( om den hette så) men blev ingen skillnad.
provade även att återställa telefonen via itunes. fungerar fort. inte.behöver verkligen tips här! då man missar massa “trevliga” hemsidor att spela upp filmer från! =)
När du återställer en iphone pga buggar så ska du inte backa upp från din säkerhetskopia, oftast så följer buggar med i kopian. Har du provat att återställa och surfa utan säkerhetskopian?
Vilka sidor handlar det om? Det finns ingen stöd för flash baserade sidor på en ojailbreakad iphone. Kan det vara så att din kompis har en jailbreakad iphone med iMobileCinema installerad.
Ska prova och göra en återställning utan backup! Något man ska tänka på? Går de ändå att synka alla program och kontakter sen? Inget försvinner förutom mina inställningar?
Och min telefon har aldrig varit jailad, som jag skrev innan så hände detta helt plötsligt em dag!
Kompisens telefon är inte heller breakad!
Och det handlar inte om några flashvideor utan som jag skrev så öppnas dem i iphonens quickplayer! 🙂 åtmindstone brukade dem göra de!Spara dina kontakter genom itunes i Outlook, Gmail eller Windows Contacts så kan du synka tillbaka dem igen. Applikationerna kan du synka tillbaka igen men du blir av med alla dina inställningar i dem. Bilder kan du också spara i en mapp och synka tillbaka men smsen blir du av med. Prova är du inte nöjd så kan du alltid högeklicka på iPhone ikonen i itunes och välja “Återskapa från säkerhetskopia”, då blir din iPhone precis som den är nu.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.