Problem med iPhone 3GS

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med iPhone 3GS

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej!

Jag har enorma problem med min 3GS. För ett par veckor sedan skulle jag uppdatera programvaran till 4.0.1. Då kraschade hela telefonen. Försökte återställa telefonen, men det ledde bara till ytterligare felmeddelanden. Lämnade in telefonen på telia och dom lyckades återställa den.
    Nu idag skulle jag uppdatera till 4.0.2 och helt otroligt nog kraschade telefonen igen. fick felmeddelande (6). går inte att återställa.
    Vad kan vara fel? Jag orkar inte med det här längre….

SomethinG
    Member
    Post count: 363

@svettmannen 75827 wrote:

Hej!

Jag har enorma problem med min 3GS. För ett par veckor sedan skulle jag uppdatera programvaran till 4.0.1. Då kraschade hela telefonen. Försökte återställa telefonen, men det ledde bara till ytterligare felmeddelanden. Lämnade in telefonen på telia och dom lyckades återställa den.
    Nu idag skulle jag uppdatera till 4.0.2 och helt otroligt nog kraschade telefonen igen. fick felmeddelande (6). går inte att återställa.
    Vad kan vara fel? Jag orkar inte med det här längre….

Testa i en annan dator så ska du se att det kommer gå fint fint.

eastmountain
    Member
    Post count: 11

Hade du uppdaterat itunes innan du försökte uppdatera telefonen? På telia här i stan sa dom att de fått in en hel del kraschade telefoner efter att folk försökt uppdatera till iOS 4 men inte uppdaterat itunes till senaste versionen innan…

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Felmeddelande 6 är hårvaru fel.. In på repp igen då!

Arvid Kriklund
    Member
    Post count: 1

Samma jäkla problem här!

Jag har nu trasslat med min iPhone i flera månader.

Problemen börjar alltid med att iTunes talar om för mig att det finns uppdateringar att hämta, vill jag hämta dem? Jo men det är klart att jag vill vara Updated! Men det slutar alltid på samma vis, min iPhone låser sig. Hur jag än försöker så får jag bara fram en symbol med en pil som pekar på en cd-skiva.

Jag startar då om iTunes som talar om att min telefon måste återställas. Okej, måste väl det då, tänker jag och trycker på “Återställningsknappen”.

Då kommer det upp en ruta med ett sådant där vandrande streck som liksom talar om att programmet arbetar. Det står att den förbereder iPhonen för återställning.

Bra, tänker jag, men sedan kommer meddelandet:

“iPhone – enheten “iPhone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1604)”.

Detta upprepades tre gånger. De två första gångerna åkte jag till Teliabutiken där de lyckades återställa eländet, men den tredje gången så bad jag dem skicka tillbaka skräpet till tillverkaren!

I förrgår så fick jag tillbaka en kokande ny iPhone, Yippie!!!

Men nu uppstod samma fel igen…..

Då måste ju felet ligga här hos mig, men jag fattar inte vad? Jag har laddat ner nya friska varianter av iTunes, men inte fan hjälper det

Någon som vill köpa en billig iPhone?

slaneby
    Post count: 0

@arvid Kriklund 75874 wrote:

Ett okänt fel uppstod (1604)

Sök på forumet och kolla google, finns en del fix för 1604

svettmannen
    Member

Nu har jag äntligen lyckats återställa min iphone med hjälp av min systers dator. Läste in säkerhetskopian och fick tillbaka bilder, kontakter osv. Men när den ska installera apparna som jag överfört från telefonen till itunes så kan den inte installera dom igen på telefonen. får bara ett felmeddelande om att 27 program inte kunde installeras. Vad kan vara fel?

H3NR11K
    Member

Låter galet! Du lyckades att återställa även med felkod 6?

Tyvärr ingen ide hur du ska fixa dedär med programmen. Det blir nog till att ta bort dem från datorn och ladda ned igen?

Det har funkat för mig då mina apps inte funkar!

svettmannen
    Member

Jag har börjat misstänka att det är nå skit med mitt itunes. Kunde inte återställa telefonen på min egen dator. men på syrrans burk gick det utmärkt.
    Hon har en ipod, så itunes fanns på hennes burk.

Vad händer om jag installerar om itunes? Försvinner alla appar, säkerhetskopior osv?

H3NR11K
    Member

Apparna ska ligga kvar i mappen som är skapad på datorn. Om de försvinner så är det bara att trycka på “överför inköp” när du installerat om itunes. Alla säkerhetskopior ligger kvar!

svettmannen
    Member

Hur hittar jag den här mappen vart apparna finns? Tänkte om jag sätter dom på ett usb-minne och för över dom på syrrans burk. Då kanske jag kan läsa in dom.
    Sen installerar jag om iTunes. Då vet jag iaf att allt finns på ett usb-minne

H3NR11K
    Member

borde finns under c/musik/itunes/mobile applications…

Dock håller jag på att kämpa med mitt iTunes nu..

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.