Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Problem med Itunes till uppdatering 3.0
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag har en 2G Iphone som just nu har programvara 2.2.1 och jag vill uppdatera den till 3.0..
Till det använde jag mig av Iclarifieds guide.
iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar/Låser upp en iPhone 2G med OS 3.0 med RedSn0w (Windows)Men mitt problem kommer tidigt, redan vid steg två, när jag är inne på Itunes, håller inne shift och trycker på återställ. Enligt guiden ska jag då kunna bläddra fram programvaran jag laddat ner, som iphonen sen uppdateras med.
Men detta funkar inte, till en början kom det bara fram att jag skulle uppdatera till version 3.1 genom itunes. Nu kommer det bara fram att jag ska återställa min iphone, men det har jag redan gjort en gång, men det funkar fortf inte..
Någon som vet vad jag gör fel???
@tobbe_7 43069 wrote:
Hej!
Jag har en 2G Iphone som just nu har programvara 2.2.1 och jag vill uppdatera den till 3.0..
Till det använde jag mig av Iclarifieds guide.
iClarified – iPhone – Hur du Jailbreakar/Låser upp en iPhone 2G med OS 3.0 med RedSn0w (Windows)Men mitt problem kommer tidigt, redan vid steg två, när jag är inne på Itunes, håller inne shift och trycker på återställ. Enligt guiden ska jag då kunna bläddra fram programvaran jag laddat ner, som iphonen sen uppdateras med.
Men detta funkar inte, till en början kom det bara fram att jag skulle uppdatera till version 3.1 genom itunes. Nu kommer det bara fram att jag ska återställa min iphone, men det har jag redan gjort en gång, men det funkar fortf inte..
Någon som vet vad jag gör fel???
Menar du att du inte hittar filen iPhone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw du laddat ned från Apple eller att iTunes inte accepterar filen?
Jag vet inte vilket av dom det är. Allt jag vet är filen jag laddat ner från Apple finns på mitt skrivbord i en mapp som heter Pwange, tsm med Redsnow och bl filerna. Jag fattar hur jag ska jailbreaka telfonen sen med redsnow men innan jag jailbreakar måste jag uppdatera iphone med iPhone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw i Itunes eller hur?
Och när jag går in och ska göra detta Itunes så funkar det inte för mig att göra, vad ska jag göra för att få in filen i itunes så jag kan uppdaterna min iphone. Det funkar ju inte med hålla inne shift och trycka återställ:S
Jag måste erkänna att jag aldrig hört talas om någon som har just detta problem… Det du först skall göra är att utföra en återställning/Restore innan du kör Redsnow. Du skall alltså hålla ned SHIFT-knappen och klicka på Restore, bläddra till Pwnage-mappen på ditt skrivbord och välja filen iPhone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw
När iTunes tuggat klart kör du Redsn0w för att jailbreaka.
Men, får du inte upp dialogboxen för att själv välja IPSW-fil när du håller ned SHIFT och klickar på Restore bör du installera om iTunes och försöka igen.
Hur du avinstallerar iTunes på korrekt sätt:
1.iTunes
2.QuickTime
3.Apple Software Update
4.Apple Mobile Device Support
5.Bonjour
6.Apple Application Support (iTunes 9 or later)
7. Reboot!Men, får du inte upp dialogboxen för att själv välja IPSW-fil när du håller ned SHIFT och klickar på Restore
Exakt där ligger mitt problem, jag får inte upp någon dialogbox där jag kan välja IPSW-filen:S
Okej så jag ska Avinstallera allt det där i din lista och sen installera Itunes igen bara.. Får väl prova det då..
Tack för att du hjälper mig även om du verkar lika oförstående som jag till detta problem:D
En fråga till bara..
Den här dialogboxen där jag ska välja IPSW-filen, ska den komma upp direkt efter att jag tryckt på restore eller när kommer den upp för er som det funkar för??
Okej, ja men då är det något som är fel hos mig tyvärr. Det som händer för mig är att Itunes direkt frågar om jag vill återställa min IPhone till fabriksinställningarna. Klickar jag ja där så börjar den återställa och sen är min iphone olåst när det e klart och jag får jailbreaka den med Quickpawn igen för att kunna använda den…Och så ska det inte gå till eller hur?
Men jag ska prova avinstallera itunes..
YEEES!
Efter ominstallering av Itunes så fungerade det
Tack så mycket för hjälpen..Uppskattas
Men du, en sak till bara, det här med att man kan få MMS nu till 2G också.. Funkar det bra eller är det bara en massa strul?..
@tobbe_7 43111 wrote:
YEEES!
Efter ominstallering av Itunes så fungerade det
Tack så mycket för hjälpen..Uppskattas
Men du, en sak till bara, det här med att man kan få MMS nu till 2G också.. Funkar det bra eller är det bara en massa strul?..
ActivateMMS2G i iSpazio-katalogen verkar fungera för de flesta, sök på forumet så lär du hitta en hel del.
Okej men nu fick samma problem som det stod om någonstans mer på forumet..Cydia verkar inte funka…
Vet du skrev något om att pinga men det där fattar jag inget av..
Jag har 3 essential upgrades när jag startar Cydia första gången som funkar bra. Jag startar om telefonen och går in på Cydia igen, har en 3a under fliken Changes där då BigBoss´s Sources, Dev-Team och iSpazio finns…Trycker på upgrade, och det laddar länge men då kommer mitt problem…Dessa meddelanden kommer fram
http://cydia.zodttd.com
“Host Unreachable”http://cydia.zodttd.com
“Cased Failure”http://apt.modmyi.com
“Cashed Failure”Untitled Document
“Cashed Failure”Sen kommer det fram en ruta till där det står’
Error: Refreshing Data
Där står det samma sak i princip med adresser och cashed failure + “some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead”…Varför blir det så här??
Spelar det nån roll att jag använder mig av min säkerthetskopia efter jailbreaket för att få tillbaka mina kontakter osv??
Har du något tips?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.