Problem med Jailbreak

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

Hej på Er!

Jag är ny på detta forum, jag hittade hit av en anledning – jag lyckas inte med min jailbreakning.

Jag har inte hunnit läsa igenom alla trådar men har läst en del på internet om Jailbreak. Jag köpte nyligen en 3GS och fick då versionen 3.1 direkt och uppdaterade givetvis till 3.1.2, trög som man är, jag har dock fått fram att det ska gå att jailbreaka ändå. Dock har jag försökt alla sätt som står på internet att man ska sätta den i DPU och sen återställa med Custom Firmware och så. Har även försökt med Blackra1n, det lyckas aldrig utan i Itunes när jag försöker med Custom Firmware så blir det error 1604 (den stannar på förbereder iPhonen för återställning) och när jag försöker i Blackra1n så kommer jag inte förbi att sätta iPhonen i DPU-mode.

Snälla kan någon vänlig människa hjälpa mig med detta eller tipsa om hur jag ska göra för att detta ska funka, börjar bli riktigt frustrerad.

Tack på förhand!

MVH Ozze

Lite info om min iPhone som kanske behövs:

iPhone 3GS 16 GB
    Version: 3.1.2 (7D11)
    Baseband: 05.11.07

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Kör bara blackra1n. Costum fw är bara onödigt med tanke på att de är typ tre olika metoder du använder samtidigt. Plugga in telen i datorn. Stäng ned allt med iTunes. ÄVEN ituneshelper osv.. Sen tryck på make it ra1n och sen så är det bara att köra på.

Ozze
    Member

@h3nr11k 45499 wrote:

Kör bara blackra1n. Costum fw är bara onödigt med tanke på att de är typ tre olika metoder du använder samtidigt. Plugga in telen i datorn. Stäng ned allt med iTunes. ÄVEN ituneshelper osv.. Sen tryck på make it ra1n och sen så är det bara att köra på.

Får det inte att fungera ändå…. Har stängt av alla “itunes-program” och kör Blackra1n som administratör…. Det fastnar på “entering recovery”. Snälla hjälp mig!

Ozze
    Member

Jag har löst jailbreaken, gjorde den på en XP istället för Vista och då funkade det utmärkt…. Tack för tipset jag fick i varje fall!

H3NR11K
    Member

Sorry att jag inte hann svara. Toppen med jailbreak! Välkommen! Jag hade Inge problem med vista.. Kan vara att man måste köra i service pack 2 (kompatibelt läge). Hoppas att folk löser problemen genom detta.

Ozze
    Member

@h3nr11k 45588 wrote:

Sorry att jag inte hann svara. Toppen med jailbreak! Välkommen! Jag hade Inge problem med vista.. Kan vara att man måste köra i service pack 2 (kompatibelt läge). Hoppas att folk löser problemen genom detta.

Jag körde det i kompatibelitetsläge, men det jag misstänker är att jag inte kunde, av okänd anledning, stryka alla Apple-program. Det kändes som det var där som det fela men det kan jag inte svära på…. Det funkade till slut på XP i varje fall. Nu känns det som jag är toppennöjd med iPhone. Tack för tipset jag fick Henrik, jag hade ingen tanke innan på Blackra1n då jag fattat att det inte funkade på de som hade nya basebandet…

H3NR11K
    Member

Okej.. Ja vissta är lite knäppt.. Det är inga problem! Glad att allt löste sig till slut!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.