Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Problem med Jailbreak 3.1.2 Blackra1n utan SHSH filer sparade!
-
AuthorPosts
-
Hej alla glada! Mitt problem är att jag skulle vilja återställa min Iphone som är jailbreakad med blackra1n 3.1.2 och jag har bara SHSH filer sparade från 3.1.3 och framåt , när jag försökte återställa den förut så står det bara nåt om apples server inte godkänner bla bla…. och så blir jag tvungen att jailbreaka den med 3.1.2 igen för att få igång den jag har det nya bootrommet. Nån som vet om man kan jailbreaka över jailbreaket jag har eller hur man ska lyckas återställa? Mvh/ Jonte
Om du har SHSH-fil sparad för 3.1.3 och framåt, så kan du ju välja bland dom versionerna att återställa till.
Om du har sparat SHSH-filen i Cydia, så kolla att du ändrat hostsfilen med mera.
Börja läsa från “This device has SHSHs for….” Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMediaVäldigt snällt av dig,tror du det spelar nån roll vilket Itunes jag har på datorn då jag återställer? Jag har nämligen fortfarande 9.1.1?
Ok,men så du menar att jag inte behöver återställa till 3.1.2 även om det är den versionen den är jailbreakad i, utan så länge jag följer din guide så kan jag återställa telefonen i en annan version så länge jag går in o ändrar det där med host osv? Mvh/Jonte
@jonte77 77297 wrote:
Ok,men så du menar att jag inte behöver återställa till 3.1.2 även om det är den versionen den är jailbreakad i, utan så länge jag följer din guide så kan jag återställa telefonen i en annan version så länge jag går in o ändrar det där med host osv? Mvh/Jonte
Som jag skrev, du kan återställa telefonen till den version som du har SHSH-fil sparad i hos Cydia.
Jag försöker följa din guide men har kört fast då jag inte lyckas öppna hosts filen med administrationsegenskaper vet du hur man gör det? Det står bara att jag blir nekad hela tiden när jag ska spara ändringarna, tack på förhand Mvh/Jonte
@jonte77 77309 wrote:
Jag försöker följa din guide men har kört fast då jag inte lyckas öppna hosts filen med administrationsegenskaper vet du hur man gör det? Det står bara att jag blir nekad hela tiden när jag ska spara ändringarna, tack på förhand Mvh/Jonte
Navigera dig fram via startmenyn till notepad > Högerklicka och välj öppna med administrationsrättigheter.
Arkiv > Öppna > Navigera dig till stället där HOSTS-filen ligger och öppna den.
Gör alla ändringar som krävs, och sedan sparar du och stänger dokumentet.Jag har gjort det ovanstående nu men när jag går in i kommandotolken och skriver ipconfig/flushdns så står det att åtgärden kräver privilegiehöjning vad göra? Mvh/Jonte
@jonte77 77314 wrote:
Jag har gjort det ovanstående nu men när jag går in i kommandotolken och skriver ipconfig/flushdns så står det att åtgärden kräver privilegiehöjning vad göra? Mvh/Jonte
Du måste då öppna cmd.exe med administrationsinställningar.
Om du inte vet hur man gör det eller inte hittar vart cmd.exe finns så räcker det oftast med en omstart av datorn för att rensa cachen, på samma vis som ipconfig /flushdns gör.Mvh
Tack så jättemycket för hjälpen!! Nu har jag återställt til 4.0.1. Jag har en liten fundering bara, om jag väljer att inte jailbreaka telefonen igen så blir det väl inga problem om jag uppdaterar till 4.0.2 osv med tanke på att jag ändrade hosts osv inför återställningen? Tack för all hjälp Mvh/Jonte
Om du ska uppdatera som vanligt så ska josts filen ändras tillbaka till standard
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.