Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Problem med Jailbreak 3.1.2
-
AuthorPosts
-
Min Iphone 3gs 3.1.2 frös still så jag startade om den, höll in home + power tills den starades om.. Och nu efter det så kan jag inte jailbreaka iPhonen igen..
Använder Blackra1n när jag jailbreakar..
iPhonen startas om utan att bli jailbreakad.
Någon som fattar vad jag menar? 😀
Förstår inte ditt problem riktigt. Vad menar du med att jailbreaka den igen? Du har en 3Gs med nya bootromen så du måste använda blackra1n varje gång du ska starta om den. Detta innebär inte att du jailbreakar om den, det enda du gör är att starta den med blackra1n. Har du en gång jailbreakat din iPhone så kommer den att fortsätta vara jailbreakad.
@ponyboy 63320 wrote:
Förstår inte ditt problem riktigt. Vad menar du med att jailbreaka den igen? Du har en 3Gs med nya bootromen så du måste använda blackra1n varje gång du ska starta om den. Detta innebär inte att du jailbreakar om den, det enda du gör är att starta den med blackra1n. Har du en gång jailbreakat din iPhone så kommer den att fortsätta vara jailbreakad.
När jag startar den med blackra1n så startar inte telefonen, den startas om bara och blackra1n startas om igen och inget händer, det kommer fram på iphone skärmen att jag ska koppla in telefonen mot itunes, itunes säger att telefonen är i återhämtningläge och att jag måste återställa den,
Jag har tidigare startat om telefonen innan den krånglade som den gör nu och startat telefonen med blackra1n och det har funkat hur bra som helst.
förstår du mig nu?
Ok, förstår bättre nu. Detta är tyvärr inte så ovanligt med blackra1n och 3Gs, du kan läsa i denna tråd om förslag och tips. Innan du gör något drastisk så kan du även prova att ha den avstängd en dag och prova igen sen, eller ha den avstängd i laddaren. Det har hänt att den börjar funka igen normalt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.