Problem med JB 4

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 71

Har nu testat både Snowbreeze och Redsnow för JB till 4.01 och 4.1 men båda har misslyckats.

Med Redsnow så funkade en firmware med iTunes men sen funkade den inte med Redsnow så då fick jag försöka hitta en som funkade med båda.

När jag gjort det och gått igenom alla steg så hamnade jag till slut i läget att ett okänt fel uppstått.

Med Snowbreeze så skapde jag en .ipsw fil som inte heller funkade med iTunes och då var jag tvungen att använda ett program som heter iReb för att ta mig ur recovery mode.
    Jag har testat att göra .ipsw-filer av 4 olika firmware-filer men ingen har lyckats att JB iPhonen trots att alla steg har gått bra (utom det sista).

Både Redsnow och Snowbreeze har funkat för mig förut så varför funkar det inte nu?

Det kan väl inte ha något med iTunes att göra? Har senaste 10.01

Tacksam för hjälp, om inte får jag väl testa jailbreakme, men jag vet inte så mkt om den är bra eller inte så jag kanske väntar tills jag vet om jag kan få dom andra att funka eller inte.

Märkte precis nu när jag skulle testa jailbreakme att jag har för ny version av firmware (4.1) för att kunna köra den. Den fick ju den senaste firmwaren när jag var tvungen att återställa den genom iTunes, vilket kanske också är en del av problemet jag har med Redsnow och Snowbreeze

fr3b3r
    Member
    Post count: 3

Har hört att många har haft problem med Snowbreeze…
    Å tror inte redsn0w funkarmed den nya bootromen

Varför inte vänta lite? Greenp0ison är väl snart här…

krilleric64
    Member

Laddade ner 3.1.3 firmwaren nedgraderade iPhonen, sedan körde jag Jailbreakme och då gick det bra, det enda konstigheten nu är att den visar att jag har firmware 3.1.3 och inte 4 någonting.

Har det att göra med att Jailbreakme inte har något att göra med .ipsw-filer?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Om du laddade ned 3.1.3 och installerade det, hur kan du vänta dig att den visar nåt annat än just 3.1.3 ?

krilleric64
    Member

Jag trodde kanske att jailbreakme skulle ändra på det på ngt sätt, uppenbarligen så hade jag fel

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

@krilleric64 80034 wrote:

Jag trodde kanske att jailbreakme skulle ändra på det på ngt sätt, uppenbarligen så hade jag fel

Deta står för villken mjukvara du har installerad i telefonen
    Jailbreakme.com fungerar med mjukvara 3.1.3 > 4.0.1

matteh80
    Member
    Post count: 150

Annars kan du göra din custom firmware med Sn0wbreeze 2.0.2. Sen kör du iReb, efter det kan du lägga in din jailbreakade 4.X…

krilleric64
    Member

Testat att göra flera ipsw-filer med Snowbreeze men ingen har funkat.

Jag trodde också i min enfald att jailbreakme skulle uppdatera mig till 4.0 men när jag försökte ladda ner en app så stod det att det krävdes iPhone 4.0 software så tydligen har jag det inte.

Men det där har skrivits om tidigare i den här tråden

Får testa att göra lite fler filer och även nedgradera iTunes till 9.2, det kanske där problemet ligger med Redsnow och Snowbreeze dom funkar inte med senaste iTunes

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.