Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Problem med mail-in
-
AuthorPosts
-
Mitt 1:a inlägg ….
Jag köpte en 32gb:are och försökte lägga in mina mailuppgifter men jag kan skicka mail men inte ta emot mail någon som har några tips ?
Då jag kan skicka mail så är det ju inget i telefonen som begränsar utan någon inställning .
Telefonen är köpt på telenor men jag har telia mail .
Det är inga problem att gå ut på teliawebbmail och öppna kontot där .@Bengt-Åke Linder 43669 wrote:
Mitt 1:a inlägg ….
Jag köpte en 32gb:are och försökte lägga in mina mailuppgifter men jag kan skicka mail men inte ta emot mail någon som har några tips ?
Då jag kan skicka mail så är det ju inget i telefonen som begränsar utan någon inställning .
Telefonen är köpt på telenor men jag har telia mail .
Det är inga problem att gå ut på teliawebbmail och öppna kontot där .jag gissar att din telefon är låst till Telenor… Du måste surfa på Telias 3G nät för att kunna skicka mail via deras servrar. Använder du mailout.telia.com som SMTP-server? När du försöker skicka är du säker på att du inte är uppkopplad mot WLAN som är från annan provider än Telia?
@freebo 43671 wrote:
jag gissar att din telefon är låst till Telenor… Du måste surfa på Telias 3G nät för att kunna skicka mail via deras servrar. Använder du mailout.telia.com som SMTP-server? När du försöker skicka är du säker på att du inte är uppkopplad mot WLAN som är från annan provider än Telia?
Jag har WLAN avslagen och jag har ringt Telenors support och dom sa att telefonen är bara låst för simkortet ..
Om telefonen hade varit helt låst i Telenors så borde jag ju inte kunns skicka min telia mail för det kan jag ju dock inte ta emot och i supporten så menade dom ju att man är ju ute på nätet och då spelar inte det någon roll vilken operatör man har .Under server för inkommande e-post står det .
mailin.telia.com
användarnamn = u515*****
Samt lösenordResten av flikarna är väl för utgående e-post eller ?
Hej Bengt-Åke, jag läste ditt första inlägg lite fel. Jag har bestämt för mig att det inte SKALL gå att använda Telias SMTP-servrar om du inte sitter på ett Telia IP-nummer men har du problem med inkommande och det är lite knepigare att förstå…
kan du pinga mailin.telia.com?
c: ping mailin.telia.com
Skicka också ett privat meddelande till anvädaren TeliaKundservice här på forumet så kanske de kan posta en lösning här i tråden
Hej!
Kolla i telefonen under avancerat. Under inställningar för inkommande kan du se till så att port 110 är valt och SSL ska vara avslaget.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.