Problem med min iPhone, minnet.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Problem med min iPhone, minnet.

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 403

Tjenare jag har stött på en del underliga problem med min Iphone.

Nu tar jag det från början.

På morgonen när jag skulle synka mot datorn så stod det att jag hade 1GB övrigt och några hundra MB ledigt. Men när jag synkade så stod det att jag inte hade tillräckligt med ledigt utrymme. Men det stod att jag hade 2GB ledigt minne.

Senare under dagen så börjar min iPhone klaga över att den ha slut på minne och att jag borde radera ett foto eller en video. Jaha detta var ju konstigt.

Jag öppnar Rock för att radera några onödiga program. Efter jag avinstallerat det första så försvinner helt plötsligt alla program jag har i Rock, i alla fall från listan. De finns fortfarande kvar i springboarden och jag kan starta dem.

Precis efter detta så försvann alla mina apps som kommer från App store, från min Springboard. Jag respringade och de kom tillbaka.

Tillslut hittar jag kappen Clear Cache i Rock och nu sitter jag på 140MB ledigt enligt min iPhone.

Någon som vet vad som händer i min iPhone?

Freebo
    Member
    Post count: 4365
    utalker
    Member

@freebo 60176 wrote:

Kan det vara Rocks log-fil kanske?
    https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7322-full-iphone-7-gb-pa-ovrigt.html

Jag dunkade mot iTunes i morse men det var först nu som jag märkte att jag har fått tillbaka mitt 1GB av ledigt minne.
    Dock utan att ta bort logfilen.

Jag tog precis bort logfilen med iFile. Men jag kan fortfarande inte hitta mina installerande apps i Rock.

Tänkte att det kunde vara bättre att skaffa Cydia igen. Men när jag söker efter det i Rock då hittar jag det. Men knappen där det ska stå “install” bara laddar. Jag kan alltså inte installera Cydia genom Rock :S

Freebo
    Member

Jailbreaka om stackarn med 3.1.2, kör en SHIFT-Restore och sedan Redsn0w

utalker
    Member

@freebo 60190 wrote:

Hade planer på det. Skönt att få en second opinion.

Men hur ligger det egentligen till med återställning. Jag har för mig att telefonen inte alls blir som den var när man köpte den. Utan att vissa filer och ändringar fortfarande sparas.

Stämmer det eller inbillar jag mig?

Braxen
    Member
    Post count: 212

@freebo 60190 wrote:

jag har en iphone 3g som börjar flippa ur och jag måste nog återställa den men jag vill inte ha 3.1.3 och jag har inte sparat shsh filien i cydia går dset att återsälla till 3.1.2 som jag har nu utan att uppgredera bb för jag är i behov av upplåsniong?? snabb hjälp tack

KingMartin92
    Member
    Post count: 186

Om du återställer din mobil med itunes då får du 3.1.3 Men återsätter från din iphone i inställningar då blir den som helt ny fasst du har fortfarande 3.1.2

Braxen
    Member

@kingmartin92 60206 wrote:

Om du återställer din mobil med itunes då får du 3.1.3 Men återsätter från din iphone i inställningar då blir den som helt ny fasst du har fortfarande 3.1.2

tar det bort allt i telefonen??? inkla jailbreak??

Freebo
    Member

På en 3G behöver du ingen SHSH för att återställa. Bara mata den med 3.1.2 i iTunes men se till att synka den först…

Braxen
    Member

@freebo 60212 wrote:

På en 3G behöver du ingen SHSH för att återställa. Bara mata den med 3.1.2 i iTunes men se till att synka den först…

ok sen är det bara att jailbreak med blackrain eller redsnow vilken är bäst .
    och hur ska jag kunna laddad ner cydia ner jag har då funkar ju inte mitt sim kort går det genom wifi??

KingMartin92
    Member
    Post count: 186

din iphone blir som ny så det är bara att jailbreaka igen. Men blackra1n är bääst inte redsnow. sen så får du blackra1n i din iphone då öppnar du programmet sen laddar du ner alla 3apparna

Braxen
    Member

@kingmartin92 60215 wrote:

din iphone blir som ny så det är bara att jailbreaka igen. Men blackra1n är bääst inte redsnow. sen så får du blackra1n i din iphone då öppnar du programmet sen laddar du ner alla 3apparna

men hur ska jag kunna ladda ner dom då mitt sim kort inte funkar utan upplåsning???

Forbannadjavel
    Member
    Post count: 33

@braxen 60216 wrote:

men hur ska jag kunna ladda ner dom då mitt sim kort inte funkar utan upplåsning???

Wifi 😎

Freebo
    Member

Blackra1n för den late/oinitierade och Redsn0w för den som bryr sig om kvalitet…

Freebo
    Member

Förbannadjävel, du har PM

utalker
    Member

Hallå, gör bara som Freebo säger, återställ med en med 3.1.2 filen. Alltså shift restore.

utalker
    Member

Freebo, jag återställde precis med 3.1.2 men det står att jag har 182,8 MB på övrigt. Vad är detta, varför är det kvar och hur tar jag bort det?

Braxen
    Member

@utalker 60225 wrote:

Hallå, gör bara som Freebo säger, återställ med en med 3.1.2 filen. Alltså shift restore.

Har gjort det nu var piss enkelt

utalker
    Member

@braxen 60238 wrote:

Har gjort det nu var piss enkelt

Menar väll det:P

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.